Els belgues Deflandre / Lienne guanyen el XIX Rally Costa Brava Històric Motul memorable
El XIX Rally Costa Brava Històric by Motul ja és història. 1.100 quilòmetres, 23 trams i tres etapes després, els participants van arribar al Passeig del Mar de Palamós amb la satisfacció d’haver completat una edició memorable d’una de les proves més importants de la regularitat a nivell europeu. La dinovena edició serà recordada tant per la quantitat d’equips inscrits (126), com per la qualitat. L’afició va respondre en massa i va omplir els voltants del podi de sortida de Palamós en cadascuna de les etapes, amb menció especial a la jornada de dissabte.
Entre els principals punts d’interès dels aficionats, veure màquines excepcionals com Lancia Stratos, Renault 5 Turbo 2, BMW 3.0 CSL o Lancia Fulvia, entre moltíssims altres; però també veure en acció als millors pilots de regularitat de nivell tant nacional com internacional.
Un altre gran focus d’atenció va ser la presència femenina, com a part del programa #MotorDona impulsat per RallyClassics, amb 10 dones pilot i 27 dones copilot. Entre elles, autèntiques professionals del motor com Rosa Romero, Christine GZ, Margot Llobera, Judit Florensa o Ares Lahoz.
Deflandre / Lienne, una victòria molt treballada
Tot i la durada i la intensitat de la prova, amb 550 quilòmetres de seccions de regularitat, els participants van haver d’esperar a l’últim tram per conèixer la identitat dels guanyadors d’aquesta edició. 12 equips diferents es van repartir els 23 trams dels que constava la prova.
Els trams nocturns de la darrera secció van dictar sentència i van situar a Yves Deflandre / Patrick Lienne (Porsche 911) en primera posició, gràcies a una prova que van disputar de menys a més i que van tancar amb 6 scratchs, 5 dels quals en la secció final. Amb aquesta victòria, Yves Deflandre suma el seu tercer triomf en aquesta prova.
Finalment, el Nenas Team de Tere Armadans / Anna Vives (Porsche 911) va tancar la seva primera participació en aquest rally en segona posició. Un resultat sensacional per a aquestes autèntiques especialistes de la regularitat, però amb un regust amarg, doncs les Nenas havien liderat la classificació en la pràctica totalitat de la prova. Només 2,7 punts de penalització (menys de 3 segons de diferència) van separar als dos equips, una prova més de l’altíssim nivell de competitivitat i precisió que s’ha assolit
en aquesta modalitat. En tercera posició, gran resultat de Joan Pedragosa / Josep Beltri (BMW E21).
Destacar la participació en aquesta edició del cantant de renom internacional Alvaro Soler, acompanyat de Ramon Mañas (Porsche 911 SC). Els dos músics descobrien els rallyes de regularitat en aquesta prova i van fer un rally en clara progressió, acabant en la 37a posició i situant-se entre els 5 primers classificats en alguns dels trams.
Fortuny / Jiménez, cinquè triomf
Després d’aconseguir quatre victòries en cotxes, tres de les quals consecutives, Carles Fortuny / Carles Jiménez (Yamaha XT 600) van decidir afrontar el nou repte de participar en la categoria de dues rodes. Poc s’esperaven que en la seva primera participació pujarien al calaix més alt del podi, i que ho farien superant als vigents campions Jordi Martí / Xavier Tibau (BMW R80GS) i a Ferran Sacristan / Pep Martí (BMW R100 GS). Fortuny / Jiménez van arribar a marcar un scratch absolut en un dels trams del ral·li, superant a tots els cotxes, demostrant una vegada més la seva qualitat.
Precisament la seva escuderia, la Terra Negra, va ser protagonista durant tota la prova amb l’homenatge a l’Alex Rimbau. Fidel participant del rally, del qual no se n’havia perdut cap de les 18 edicions disputades, malauradament l’Alex ens va deixar en un accident fa tot just un mes. En la seva memòria, els seus fills Sergi i Jordi van participar al volant del Seat 127, deixant un moment per a la història amb el minut d’aplaudiments sobre el podi de sortida.
L’homenatge va culminar diumenge quan l’Escuderia Terra Negra es va proclamar vencedora del Trofeu Escuderies.