Dakar

Husqvarna mana al desert

Motor. Dakar. Luciano Benavides suma el seu tercer triomf parcial en motos i Howes recupera el lideratge. Loeb (Bahrain) obté la cinquena victòria i Al-Attiyah (Toyota) s’ho mira complagut

L’argentí Luci­ano Bena­vi­des va ser el ven­ce­dor de l’onzena etapa del Dakar, dis­pu­tada entre Shay­bah i Empty Quar­ter Marat­hon, amb un tram espe­cial de 274 quilòmetres i un d’enllaç de 153. La jor­nada va ser rodona per a la firma Husq­varna, ja que el nord-ame­ricà Sky­ler Howes, quart a 2:09, va recu­pe­rar el lide­ratge i ara té 28 segons de marge sobre l’aus­tralià Toby Price (KTM), que va ser ter­cer, i 2:44 res­pecte de l’argentí Kevin Bena­vi­des (KTM), que lluïa el pri­mer lloc de la gene­ral abans de l’etapa i que és desè, pràcti­ca­ment des­car­tat a 6:22, una altra demos­tració de la impre­vi­si­bi­li­tat de la cursa de motos. El segon calaix del podi de l’etapa el va ocu­par l’aus­tralià Daniel San­ders (Gas Gas) a 1:38. És el ter­cer tri­omf d’etapa de Luci­ano Bena­vi­des, que s’ha estre­nat en aquesta edició i li ha aga­fat el gust.

L’etapa va ser un exer­cici de resistència perquè els par­ti­ci­pants ja acu­mu­len més de 4.000 quilòmetres d’espe­ci­als. La marató pros­se­guirà demà en la dot­zena etapa. Ahir, en el bivac espe­cial, els pilots no van rebre assistència tècnica. L’esce­nari ofe­reix una bar­reja de sorra de tots colors en dues jor­na­des esgo­ta­do­res a través de les dunes. L’Empty Quar­ter és la tra­ducció del deno­mi­nat i temut pels sau­di­tes com Rub al-Khali –habi­tació buida–, un dels deserts més grans i mítics del món, amb 1.000 quilòmetres de llar­gada i 500 d’amplada, tem­pe­ra­tu­res extre­mes –a l’estiu dels 55 graus al zero a la nit–, dunes de fins a 300 metres d’altura i poca vida. La bata­lla pel tri­omf final de motos no té treva, i avui viurà un nou epi­sodi. L’argentí Kevin Bena­vi­des (KTM), el líder en la sor­tida, va haver d’obrir pista, fet sem­pre com­pli­cat, i ho va pagar ben car. El cane­tenc Joan Pedrero va ser 30è i 21è en la gene­ral.

Loeb, quarta seguida

El francès Sébas­tien Loeb (Bah­rain) va cele­brar el seu quart tri­omf seguit i el cinquè en l’edició 45a del raid. Els pilots tra­ves­sen un desert mas­todòntic i molt temut per la població local per les seves con­di­ci­ons extre­mes, i que pros­se­guirà demà, i no hi poden rebre assistència tècnica. El qatarià Naser al-Attiyah (Toyota), que es dedica a con­tro­lar la prova sense ris­cos i que avui ha estat cinquè a 6:42, manté el lide­ratge sòlid amb un marge d’1h21:04 sobre el bra­si­ler Lucas Moraes (Toyota) i d’1h30:41 sobre Loeb. El segon de l’etapa d’ahir va ser el francès Guer­lain Chic­he­rit (GCK Motors­port) a 2:16, i va com­ple­tar el podi el suec Mat­tias Ekström (Audi) a 2:26. El copi­lot d’Igua­lada Armand Mon­leon i el polonès Jakub Przy­gonski (Mini) van ser onzens i són 23ns en la gene­ral. L’argentí Juan Cruz Yaco­pini i el copi­lot de Vila­bla­reix Dani Oli­ve­ras (Toyota) van ser dot­zens i són setens en la gene­ral.

Farrés, ava­ria fatal

En SSV, el copi­lot de Canya­mars Oriol Mena i el pilot lituà Rokas Baciuska (Can-Am) van ser els gua­nya­dors de l’etapa amb 3h25:13, i segon va ser un altre copi­lot català, Oriol Vidal –Llam­bi­lles–, al cos­tat del polonès Erik Goc­zal (Can-Am). La mala notícia va ser que el pilot de Man­resa esta­blert a Man­lleu Gerard Farrés (Can-AM), al cos­tat del seu copi­lot Diego Ortega, van cedir gai­rebé una hora –59:42– i bai­xen al cinquè lloc. Una ava­ria mecànica en l’elec­tro­ven­ti­la­dor, una peça que val 5 euros, va enge­gar a dida les pos­si­bi­li­tats del sub­campió.

RES DECIDIT

Howes té 28 segons sobre Price i 2:44 respecte de Kevin Benavides
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)