Tots contra Red Bull
Motor. La fórmula 1 arrenca aquest cap de setmana a Bahrain amb Ferrari i Mercedes com a rivals més qualificats del bicampió, el neerlandès Max Verstappen i el seu equip
Han passat més de 100 dies des de l’última cursa de la fórmula 1 al circuit de Yas Marina. En aquella ocasió, el bicampió del món Max Verstappen es va emportar la seva quinzena victòria de la temporada. Ara, més de 3 mesos després, torna la fórmula 1 amb il·lusions renovades, amb canvis importants i amb un ull posat en la nova reglamentació de motors del 2026.
Tot i que hi ha novetats, el que continua exactament igual és Red Bull, l’escuderia campiona en la categoria de pilots i de constructors. Amb aquestes armes ben esmolades, doncs, els austríacs buscaran sumar el seu tercer campionat de pilots i el segon de constructors de manera consecutiva.
No obstant això, no ho tindran gens fàcil, ja que tenen dos rivals durs: Mercedes i Ferrari. Per una banda, els alemanys esperen que no hi hagi problemes de fiabilitat i tenir un millor inici respecte a l’any 2022. Mentrestant, Ferrari espera haver après les lliçons del curs passat pel que fa a decisions estratègiques amb l’arribada de Frederic Vasseur com a director de l’equip.
Aspirants per darrere
Un altre punt interessant que hi ha en aquesta temporada serà la lluita per la quarta posició. Per aconseguir ser el millor de la zona mitjana de la graella hi ha tres candidats: McLaren, Alpine i Aston Martin. Per una banda, l’equip britànic comptarà amb Lando Norris i un jove Oscar Piastri com a pilots i l’arribada d’Andrea Stella com a director de l’equip.
Mentrestant, els quarts classificats l’any passat, Alpine, aposten per una alineació 100% francesa amb Pierre Gasly i Esteban Ocon després de les sortides de Piastri i Fernando Alonso. El pilot asturià va marxar cap a un conjunt Aston Martin que ha renovat el seu cotxe per complet i que vol continuar en la línia d’ascens amb què va acabar la temporada passada, i qui sap si poder aspirar a més.
Últim any d’Alfa Romeo?
Si parlem de la resta de la graella, el cas més destacat és el de l’equip Alfa Romeo, que afronta el seu últim any com a patrocinador de l’equip Sauber. Així i tot, no es descarta que pugui continuar en la categoria. Per altra banda, l’altre equip amb motor Ferrari, Haas, vol mantenir l’ascens que va tenir l’any 2022 amb Nico Hülkenberg i Kevin Magnussen com a pilots.
Qui també buscarà millorar els seus resultats serà l’escuderia Williams, que continuarà amb Alexander Albon i tindrà de company l’únic pilot nord-americà de la graella, Logan Sargeant. Per acabar, hi ha Alpha Tauri, que comptarà amb Yuki Tsunoda un any més, a més de l’arribada d’un gran pilot com és Nyck de Vries.
Amb un ull en el 2026
A més del 2023, els equips ja comencen a preparar l’any 2026, amb l’arribada de marques com Ford o Audi.
Abans d’això, toca una temporada apassionant, en què hi ha molts atractius, però un serà el principal: hi haurà algú capaç de destronar Max Verstappen i Red Bull? Només el temps ho dirà.
Novetats en el calendari
El calendari de la fórmula 1 2023 inclourà 23 curses i arrancarà al mateix circuit que l’any passat, Sakhir. Dues setmanes després, la categoria visitarà el circuit Jeddah per al GP de l’Aràbia Saudita. A finals de març, la tercera cita serà a Melbourne, Austràlia. L’única novetat per a aquesta temporada és el GP de Las Vegas, que es farà del 16 al 18 de novembre. La cita catalana al Circuit de Barcelona-Catalunya tindrà lloc el cap de setmana del 3 al 5 de juny. L’any passat el vencedor va ser Max Verstappen.