ALBERT ARENAS
PILOT DE MOTO2
“Aquesta temporada crec que soc el rival a batre”
“L’any passat anava a remolc, al límit, i això em feia forçar”
“Òbviament sento la pressió de l’equip on he anat, però estic còmode perquè soc un pilot exigent, ambiciós i guanyador, valors que té KTM”
Albert Arenas
El pilot català va arribar al mundial l’any 2017 amb l’Aspar Team. Ha corregut per aquest equip sis temporades i va guanyar el campionat de Moto3 el 2020. Des d’aleshores, ha estat competint en la categoria de Moto2. Ara, ha fitxat pel Team KTM Ajo, propietari de les dues últimes motos campiones del món de la categoria mitjana. L’Albert intentarà ser el tercer consecutiu.
La pretemporada m’està servint per aprendre com treballa l’equip i integrar-me, a part de provar la moto
Albert Arenas (Girona 1996) ha fitxat aquesta temporada per córrer en l’equip KTM Ajo de Moto2. Després de sis temporades com a pilot d’Aspar, ha decidit fer un canvi de conjunt i pilotar la moto que ha guanyat els últims dos mundials de la categoria. Arenas, que ja va ser campió del món de Moto3 l’any 2020, és un dels màxims aspirants de la categoria mitjana.
Aquesta temporada ha fitxat per l’equip KTM Ajo. Per què ha decidit aquest canvi de colors després de sis temporades a l’equip d’Aspar?
Vaig aconseguir un molt bon rendiment i ritme la temporada passada, però l’objectiu era guanyar i no es va aconseguir. En el moment de les negociacions per aquest any ens vam plantejar un canvi. Vam decidir de mutu acord que era el moment de separar els nostres camins, de forma molt natural. S’havia acabat una etapa. Va ser un acomiadament molt emotiu, hi vaig guanyar un mundial de Moto3, però estic molt content d’haver fet aquest salt d’equip.
L’equip KTM Ajo ha guanyat els dos últims campionats de Moto 2. Quines són les seves sensacions per al 2023?
Òbviament, sento la pressió, però hi estic còmode. Soc un pilot molt exigent amb mi mateix, em considero ambiciós i guanyador, i crec que aquests valors van amb consonància amb els de l’equip KTM Ajo, que també és molt exigent.
Com és l’adaptació al nou equip durant la pretemporada?
Tècnicament, no és tan complicat perquè les dues motos són de Kalex, però la base és diferent. Arribo descansat mentalment i amb ganes de fer el que m’agrada; pilotar al límit. L’equip té una forma de treballar diferent. La pretemporada m’està servint per aprendre com treballen ells i integrar-me, a part de provar la moto. Vaig acabar molt satisfet amb el primer test; el recordo cada nit.
En què es diferencia la forma de treballar dels dos equips?
No sé del tot el funcionament de l’equip encara. Aspar era de València, i tota la gent era d’aquí. En canvi, en el KTM Ajo el director és finlandès (Aki Ajo)... Ho aniré descobrint a a poc a poc, però té bona pinta.
Pedro Acosta fa dues temporades que és amb l’equip i ara sereu companys. Què n’espera de la vostra relació?
Una temporada emocionant. Aquesta pretemporada hem entrenat molts dies junts amb la moto i ens hem conegut més. Els dos pilots som forts i la competència farà pujar el nivell de tot l’equip. Segur que en trec coses positives i n’aprendré molt encara que sigui més jove.
Sempre ha dit que per al campió hi ha lloc a MotoGP. Quin és el seu objectiu aquest any?
Vull anar pas a pas. L’objectiu és ambiciós, però primer vull aconseguir el meu primer podi a la categoria, la primera victòria... A curt termini, saber quin és el meu potencial amb la nova moto. He fet tot el que era a les meves mans aquest hivern perquè sigui el màxim. També he anat de pressa a aquesta categoria, he lluitat per pòdiums, he fet pole positions, he guanyat un mundial i sé com es gestiona... Tenim bones cartes i les hem de jugar bé.
I el rival a batre?
Crec que soc jo. Ja he dit que soc molt ambiciós i tinc tots els aspectes molt ben ordenats; segur que m’ajuda a superar-me. Després, el company d’equip és sempre una referència. Així i tot, la temporada és molt llarga i prefereixo centrar-me en mi.
Durant la temporada anterior va estar sempre lluitant per les posicions capdavanteres, però no va aconseguir entrar en les tres primeres posicions en cap cursa, fins i tot amb episodis de molta mala sort. Com s’explica?
És veritat que al Circuit de Catalunya, quan estava lluitant pel podi a quatre voltes del final, la moto va tenir una avaria i es va parar, al circuit d’Assen vaig caure quan estava liderant la cursa quan quedaven dues voltes... Tenia la sensació que anava sempre a remolc, al límit, i això em feia forçar més del que tocava. Tampoc crec en la sort. M’agrada més parlar del treball, la preparació i un conjunt d’aspectes que, en comunió, et porten cap al teu objectiu. No sé del tot què va fallar, però va ser un cúmul de coses.
De quina forma ho va gestionar perquè no fos una obsessió que el perjudiqués?
Valores la teva feina i el rendiment que has tingut i veus quina és la teva posició. A vegades, encara que no assoleixis l’objectiu, et queda una bona sensació, veus que has tingut la velocitat i que tens les eines per aconseguir-ho més endavant. Vaig saber aprendre de tots els moments, i això em farà millor.
Per acabar, qui creu que guanyarà cada categoria aquest any?
Potser apostaré molt pels de casa (KTM), però a Moto3 diré José Antonio Rueda, a MotoGP, Brad Binder, i a Moto2 seré el campió.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.