‘Zippo’-Arena (Audi Quattro) guanyen el 71è ral·li Costa Brava
Els italians Andrea Zivian ‘Zippo’-Nicola Arena (Audi Quattro) s’han imposat en l’apartat de velocitat del 71è ral·li Costa Brava, el més multitudinari de la història, amb 240 equips en la sortida. No és la primera vegada que un Audi s’imposa a les carreteres gironines. un altre equip italià, Michele Cinotto-Emilio Radaelli, va ser-ne el guanyador en l’edició del 1984, superant Salvador Servià (Opel Manta) gràcies a la tracció total en els trams de terra.
Disputat sobre asfalt sec, el triomf dels italians ha arribat després dels problemes de canvi dels líders, Karl Wagner-Gerda Zauner (Porsche 911 SC), que en el primer pas per Cladells han patit una avaria en el canvi de marxes i han caigut al cinquè lloc de la general. Rere els guanyadors han acabat els nord-catalans Bérenguer-Marès (Ford Escort MKII, a 17.7), ‘Lucky’-Fabrizia Pons (Lancia Delta Integrale, a 50.0) i els catalans més ràpids, De las Heras-Alsina (Mitsubishi Lancer, a 1:42.8) que, per participar en la subcategoria Classic, no consten en les classificacions dels campionats europeu, estatal i català.
De las Heras havia estat el més ràpid en el primer tram, a davant de Jordi Ventura-Josep Autet (Ford Sierra Cosworth), que s’entreveien com a grans rivals del pilots de l’europeu. Però el Ford no ha parat d’encadenar problemes –turbo, suport de l’alternador, intercomunicadors...– que afegits a les penalitzacions corresponents els han enfonsat en la general de l’europeu (19ns) i no tant en les del campionat d’Espanya (guanyadors a davant del Mitsubishi Lancer de Farrerons-Farrerons i el Subaru Impreza de Sainz-De la Puente) i de Catalunya (segons rere Manresa-Amblàs (Subaru Impreza), que han perdut dos minuts i mig per una avaria a Cladells-1. La raó d’aquest galimaties és que els reglaments tècnics FIA i RFEdA són diferents i els llums led, prohibits a l’europeu, estan admesos en els altres campionats. Per tant, Ventura-Autet tenen 3 minuts de penalització en l’apartat FIA que no consten en les altres classificacions.
Les categories de regularitat, els bascos Santamaría-Rentería (Ford Sierra Cosworth) s’han imposat a Carbonell-Carbonell (Ford Sierra Coswort) i a Josep Lluís Moreno-Isidre Noguera (BMW 320i) en el campionat estatal de regularitat sport. Moreno-Noguera s’han endut aquest mateix apartat en el campionat de Catalunya, a davant de Dalmau-Moragas (BMW 325i) i Fanlo-Robledillo (Porsche 911 SC). En regularitat de mitjana baixa les classificacions dels campionats estatal i català coincideixen, amb Miró-Matavacas (Porsche 911SC) a davant de Bardolet-Jiménez (Seat 1400B) i Verdaguer-Mora (Porsche 944 Turbo). Bardolet pilotava el vehicle més antic del ral·li.