Max Verstappen s’emporta la victòria en un caòtic GP d’Austràlia
El neerlandès no ha tingut molts problemes per aconseguir la segona victòria de la temporada en una cursa amb tres cotxes de seguretat i tres banderes vermelles
Max Verstappen (Red Bull) s’ha emportat la seva segona victòria de la temporada al GP d’Austràlia en una cursa amb una gran controvèrsia i caos durant toda la competència. I és que han succeït fins a tres cotxes de seguretat i tres banderes vermelles, el qual és una perfecta demostració de la varietat que s’ha viscut a Albert Park. Darrere del campió del món, ha finalitzat Lewis Hamilton (Mercedes), Fernando Alonso (Aston Martín), Lance Stroll (Aston Martín) i Sergio Pérez (Red Bull), completant el Top-5.
Inici caòtic
A la sortida, Verstappen ha pogut mantenir la primera posició, tot i que tant Hamilton com Russell com Alonso han sortit millor que ell. Això ha provocat que els dos pilots de Mercedes hagin avançat al dorsal 1. Darrere seu, al revolt 3, Charles Leclerc (Ferrari) i Lance Stroll s’han tocat i el monegasc ha anat a la grava, retirant-se de la cursa. Això ha provocat la sortida del cotxe de seguretat, tot i que no ha durat molt, ja que a la volta 5 s’ha rellançat la cursa.
Només un parell de voltes més tard, Alexander Albon (Williams), qui anava en la sisena posició, ha perdut el cotxe al revolt 6, xocant lleument amb les tanques, quedant-se a la grava, provocant un nou cotxe de seguretat i, posteriorment, la bandera vermella. Això ha perjudicat George Russell (Mercedes) i Carlos Sainz (Ferrari), que ja havien canviat les rodes abans de l’aturada de la cursa.
Tensió per les rodes
Després de la bandera vermella, els pilots s’han tornat a posicionar per una nova sortida, amb Max Verstappen tornant a sortir pitjor que els seus rivals, però quedant-se amb la segona posició. Mentrestant, darrere seu, tant Sainz com Russell han avançat posicions fins a arribar a les posicions capdavanteres. Tots dos han arribat fins a la posició de Pierre Gasly (Alpine) i tots han avançat. No obstant això, Russell ha trencat motor a la volta 18, aparcant just a la sortida de l’entrada de boxes, generant el cotxe de seguretat virtual, el qual no ha durat massa.
Durant les següents voltes, les coses han estat més o menys tranquil·les, amb alguns tocs, però amb Verstappen escapant-se després de passar a Hamilton i l’anglès, Alonso, Sainz, Gasly (qui ha estat durant tota la cursa amb el DRS de Sainz) i Stroll molt pegats darrere seu.
Final controvertit
Tot anava bé fins a la volta 55, on Kevin Magnussen (Haas) ha xocat la seva roda posterior dreta contra el mur del revolt 2. Això ha generat un cotxe de seguretat i, posteriorment, una bandera vermella menys de 3 voltes per acabar la cursa. En la rellançada, que s’ha fet novament a la graella, Verstappen ha mantingut bé la posició com també Hamilton.
Qui no ha tingut tanta sort ha estat Alonso, que ha rebut un toc de Sainz. El madrileny ha estat posteriorment sancionat amb 5 segons per aquesta maniobra, baixant fins fora de la posició de punts. Mentrestant, els Alpine han acabat contra el mur del revolt 2 i Logan Sargeant (Williams) i Yuki Tsunoda (Alpha Tauri) se’n han anat a la grava del revolt 1.
Tot això ha generat una nova bandera vermella i direcció de cursa ha decidit que la cursa finalitzaria sota cotxe de seguretat amb les posicions que hi havia abans de la tercera sortida. Per tant, el podi ha estat Verstappen, Hamilton i Alonso.