Fórmula 1

Sergio Pérez s’imposa amb autoritat al GP de l’Azerbaidjan

El mexicà ha aprofitat el cotxe de seguretat per guanyar al seu company d’equip, Max Verstappen, i Charles Leclerc

Ser­gio Pérez (Red Bull) ha acon­se­guit la victòria al GP de l’Azer­baid­jan després d’una cursa monòtona, però amb punts emo­ci­o­nants. El mexicà ha apro­fi­tat el cotxe de segu­re­tat per avançar al seu com­pany d’equip, Max Vers­tap­pen, que ha fina­lit­zat en la segona posició. El podi l’ha com­ple­tat Char­les Leclerc (Fer­rari). Qui no ha pogut situar-se entre els tres pri­mers ha estat Fer­nando Alonso (Aston Mar­tin), que ha aca­bat quart i Car­los Sainz (Fer­rari) ha com­ple­tat el Top-5. Al cam­pi­o­nat, Vers­tap­pen es manté líder amb 6 punts de marge sobre Pérez.

Safety Car deci­siu

A la sor­tida, no s’han produït molts can­vis de posició al cap­da­vant de la cursa, amb Leclerc man­te­nint-se a la pri­mera posició, seguit dels Red Bull. Els que sí que han remun­tat posi­ci­ons han estat George Rus­sell (Mer­ce­des) i Lance Stroll (Aston Mar­tin). Una vegada s’ha pogut acti­var el DRS, Vers­tap­pen s’ha posat líder després de pas­sar a Leclerc. Un parell de vol­tes més tard, ha estat el torn de Pérez d’avançar al pilot de Fer­rari.

Les següents vol­tes han estat de gestió, amb els Red Bull esca­pant-se, amb el grup de dar­rere amb dife­rents estratègies, com les d’Aston Martín de gestió o de Lewis Hamil­ton (Mer­ce­des) que ha tirat durant les pri­me­res vol­tes i, després, ha patit amb les rodes. A par­tir de la volta 7, els pilots han començat a atu­rar, des­ta­cant Hamil­ton, que s’ha atu­rat en la volta 10.

En aquesta volta, Nyck De Vries (Alpha Tauri) ha patit un pro­blema en el seu cotxe, que­dant-se en el segon sec­tor. Això ha pro­vo­cat la sor­tida del cotxe de segu­re­tat, el qual ha pro­vo­cat l’atu­rada de la majo­ria dels pilots del cap­da­vant, com Pérez, els Fer­rari o els Aston Martín. D’aquesta forma, les posi­ci­ons han que­dat així: Pérez, Leclerc, Vers­tap­pen, Sainz i Alonso.

A la volta 13, s’ha rellançat la cursa i s’han produït alguns avançaments, com el de Vers­tap­pen a Leclerc, el d’Alonso a Sainz o el de Stroll i Hamil­ton a Rus­sell. Tot s’ha man­tin­gut tran­quil fins a la volta 20, quan Hamil­ton ha avançat a Stroll després d’una errada del cana­denc. Les vol­tes pas­sa­ven i pas­sa­ven, amb els pilots sense avançar-se, però sí tirant i apro­pant-se els uns als altres.

En aquest temps, Gua­nyu Zhou (Alfa Romeo) s’ha reti­rat de cursa després d’un pro­blema mecànic. En les últi­mes 10 vol­tes, tots han començat a tirar i, a falta de 6 girs per aca­bar, Lando Nor­ris (McLa­ren) ha avançat a Nico Hülken­berg (Haas). El pilot ale­many ha cai­gut més posi­ci­ons, men­tre que els del cap­da­vant han llui­tat per la volta ràpida, que final­ment l’ha acon­se­guit Rus­sell.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)