Rins, a l’equip oficial Yamaha
El barceloní (1995) correrà l’any que ve al costat de Fabio Quartararo malgrat haver signat amb l’LCR Honda fins al 2024
Àlex Rins (1995) correrà l’any que ve amb l’equip oficial Yamaha, al costat de Fabio Quartararo. El barceloní de l’equip LCR Honda substituirà Franco Morbidelli malgrat haver signat per dos anys amb la marca que li oferia el mateix material que a Marc Márquez i Joan Mir. El que va ser pilot de Suzuki durant sis anys tenia una clàusula de sortida al primer any si era per fitxar per un equip oficial.
“Té una àmplia experiència i és conegut pel seu talent natural i per haver guanyat diverses curses a Moto GP”, destaca Lin Jarvis, el mànager general de l’equip, que li dona la benvinguda i valora que Rins hagi corregut a la categoria amb dues marques diferents, fet que l’ha d’ajudar a adaptar-se a la pròxima moto, i que guanyés a Austin a l’abril perquè dona valor a la seva velocitat, fam i determinació per triomfar.
Intervingut de la fractura a la tíbia i al peroné de la cama dreta per la caiguda de la cursa a l’esprint del GP d’Itàlia el 10 de juny i encara recuperant-se, el pilot volia seguir amb Honda i fins i tot aspirar a pujar a l’equip oficial Repsol, però no disposar del material nou li va fer obrir els ulls i acceptar l’oferta de l’equip que ja el va temptejar el 2022 com a alternativa si fallava l’opció de Franco Morbidelli, la no continuïtat del qual es va anunciar ahir minuts abans que es fes oficial el fitxatge de Rins. Un moviment que podria veure’s eclipsat per Marc Márquez . Molest per no haver acabat cap cursa i amb només els punts dels esprints, el cerverí es va mostrar molt molest a Assen al juny i obria la porta a canviar d’aires en el futur tot i que té contracte fins al 2025. “Tothom és lliure de fer el que vulgui a la vida”, hi va reaccionar Alberto Puig, director de Repsol Honda, amb KTM ben posicionat per fitxar el vuit vegades campió del món.
Silverstone, amb canvis
La novena prova del campionat posa fi al parèntesi estival de cinc setmanes. Les curses tornen amb canvis substancials en el programa de la categoria reina –les altres continuen igual–. La primera sessió d’entrenaments, la de demà, ja no serà cronometrada ni comptarà per accedir a la Q2. Seran 45 minuts lliures (FP1) i seran els 60 de la segona, anomenada practice, la que determini qui entra a la Q2. La sessió de 30 minuts dels dissabtes al matí serà la free practice 2 (FP2) i anirà seguida de la Q1 i la Q2, de 15 minuts cadascuna. A Silverstone, diumenge, Moto 3 corre a les 12 h, Moto GP serà a les 14 h i Moto 2, a les 15.30 h.