MotoGP

‘Déjà-vu’ al Circuit

GP de Catalunya. Igual que l’any passat, Aleix Espargaró i Maverick Viñales enlairen les Aprilia oficials fins al capdavant el primer dia d’entrenaments cronometrats a Montmeló

Ha passat un any llarg, però les Aprilia mantenen el to al Circuit de Barcelona-Catalunya. Aleix Espargaró i Maverick Viñales van dominar la primera jornada d’entrenaments del GP de Catalunya, igual com van fer el 2022. Sobretot, el gran dels Espargaró va mostrar un estat de forma excepcional. Va ser l’únic a baixar d’1:39 en la sessió cronometrada i va batre de cinc centèsimes el rècord del Circuit, que tenia ell mateix des de l’any passat. Aleix i Mack també van ser els més ràpids en la sessió lliure del matí.

“M’he divertit molt; la moto funciona bé. No me n’amago: l’objectiu és lluitar per la victòria”, va assegurar Aleix, mentre que Mack va afirmar que li encantaria jugar-se la cursa amb el seu company i que la clau serà fer durar els pneumàtics sobre un asfalt que llisca força.

Els dos catalans van superar el líder del mundial, Pecco Bagnaia, que va cedir tot just tretze mil·lèsimes al rosinc amb la millor Ducati. Àlex Márquez (Ducati) també va entrar entre els deu primers, que avui tenen garantit el pas directe a la Q2 en el qualificatiu. En canvi, Pol Espargaró (GasGas) en va quedar fora, per menys de tres centèsimes.

Les motos europees d’Aprilia, Ducati, KTM i GasGas van relegar les japoneses a la cua de la classificació. Les dues Yamaha i les quatre Honda ocupen els últims sis llocs, amb Marc Márquez 19è.

En MotoE, Jordi Torres va ser el més ràpid i avui surt de la posició preferent en les dues curses de motos elèctriques.

MotoGP
1r A. Espargaró (Aprilia) 1:38.686
2n M. Viñales (Aprilia) 1:39.048
3r P. Bagnaia (Ducati) 1:39.061
4t J. Zarco (Ducati) 1:39.257
5è B. Binder (KTM) 1:39.346
À. Márquez (Ducati) 1:39.549
7è M. Bezzecchi (Ducati) 1:39.550
8è Di Giannantonio (Ducati) 1:39.621
9è E. Bastianini (Ducati) 1:39.628
10è J. Martín (Ducati) 1:39.693
11è P. Espargaró (GasGas) 1:39.721
12è J. Miller (KTM) 1:39.752
13è R. Fernández (Aprilia) 1:39.757
14è M. Oliveira (Aprilia) 1:39.779
15è L. Marini (Ducati) 1:39.807
19è M. Márquez (Honda) 1:40.249
Moto2
1r A. Ogura (Kalex) 1:44.804
2n P. Acosta (Kalex) 1:44.806
3r A. López (Boscoscuro) 1:44.822
4t A. Canet (Kalex) 1:44.862
5è M. González (Kalex) 1:44.956
6è J. Roberts (Kalex) 1:44.961
A. Arenas (Kalex) 1:45.010
8è S. Lowes (Kalex) 1:45.107
9è S. García (Kalex) 1:45.215
10è J. Dixon (Kalex) 1:45.235
16è J. Alcoba (Kalex) 1:45.574
Moto3
1r J. Masià (KTM) 1:48.300
2n I. Ortolà (KTM) 1:48.702
3r C. Veijer (Husqvarna) 1:48.916
4t D. Öncü (KTM) 1:48.956
5è M. Bertelle (Honda) 1:49.012
6è T. Suzuki (Honda) 1:49.015
7è R. Rossi (Honda) 1:49.042
8è D. Alonso (GasGas) 1:49.107
9è D. Holgado (KTM) 1:49.171
10è J. Rueda (KTM) 1:49.273
27è X. Artigas (CFMoto) 1:50.718

Sito Pons, de patró a directiu

Sito Pons ha venut el seu equip de Moto2, però no s’acomiada del mundial. A partir del 2024, el dos cops campió del món serà el director d’ingressos del CryptoData RNF, l’equip satèl·lit d’Aprilia a MotoGP. “Deixo enrere el passiu per fer valdre el meu coneixement”, raona l’expilot barceloní, de 63 anys. “M’ocuparé de les decisions estratègiques de l’equip”, concreta. “El repte m’agrada; arribar a un equip que et vol i mirar que arribi a ser un dels millors de MotoGP.” L’equip Pons Racing passa a mans de l’estructura MT Helmets MSI de Teo Martín.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)