Per només 1 segon
Motor. Brabec és manté líder en motos del Dakar per la mínima diferència. Tercer triomf de Cornejo i Loeb
La setena etapa del Dakar, la més llarga d’aquesta edició i que es va disputar després de la jornada de descans, va tornar a mostrar la gran igualtat de les motos, i a falta de cinc etapes només hi ha 1 segon de diferència entre el primer i el segon de la general.
El nord-americà Ricky Brabec va mantenir el primer lloc, però el pilot de Botswana Ross Branch li va retallar 50 segons en la setena etapa, entre Riad i Al Duwadami, de 483 km. El xilè Nacho Cornejo va pujar fins a la tercera posició i és a 6:48 del líder, després de sumar la tercera victòria en aquesta edició i retallar temps respecte dels dos primers. Segon va ser l’argentí Luciano Benavides a 3:12, per davant del seu germà Kevin, que va arribar segon i va ser sancionat.
Sébastien Loeb també va aconseguir la seva tercera victòria d’etapa d’enguany i la 26a de sempre, i això li va permetre pujar al segon lloc de la general i retallar més de deu minuts als líders, Carlos Sainz i Lucas Cruz. El francès va superar per 10:31 el madrileny i el copilot català, que van perdre força temps els darrers quilòmetres per culpa d’una punxada. Sainz i Cruz continuen primers en la general, però ara tenen 19:00 sobre Loeb, quan abans el tenien a gairebé mitja hora. El brasiler Lucas Moraes i el copilot igualadí Armand Monleon van ser segons de l’etapa i van pujar al tercer lloc de la general, però són a més d’una hora (1h00:35). Mattias Ekström, que era el segon de la general, va tenir problemes mecànics molt aviat i en el quilòmetre 51 es va aturar per intentar reparar les suspensions i va perdre totes les possibilitats de fer un bon resultat. Els catalans Nani Roma i Àlex Haro van abandonar als 24 km d’iniciar l’etapa per un problema mecànic irreparable. Ocupaven el dotzè lloc de la general.
Mena desqualificat
El polonès Eryk Goczal i el copilot català Oriol Mena, els líders de la categoria challenger, van ser desqualificats en la jornada de descans. Els comissaris van inspeccionar el seu vehicle i hi van trobar una infracció tècnica: l’embragatge era de carboni, un material prohibit per la FIA per a aquesta peça. Goczal i Mena tenien més d’una hora de marge sobre el segon.