Loeb ataca i Sainz aguanta
Motor. El francès suma la quarta victòria i avantatja de més de quatre minuts en la general del Dakar el madrileny, que té 20:33 de marge. Brabec consolida el lideratge en motos
Sébastien Loeb, per una banda, i Carlos Sainz i el copilot Lucas Cruz, per l’altra, van protagonitzar un bonic duel en la novena etapa del Dakar, amb un doble premi: la victòria parcial i la lluita per la general. El francès va aconseguir el triomf en els 417 km cronometrats entre Hàïl i Al-Ula, el quart d’aquesta edició i el 27è del total, mentre que el madrileny i el seu copilot català van aguantar l’escomesa, van acabar segons i, malgrat cedir quatre minuts, continuen líders de la general amb més de vint minuts d’avantatge.
Des de l’inici de l’etapa Sébastien Loeb va anar a l’atac i a partir de la meitat va començar a marcar els millors temps en cada punt de control. Carlos Sainz i Lucas Cruz van respondre molt bé i sempre van estar entre els dos i els quatre minuts de temps perdut. L’equip Audi va muntar una bona estratègia per donar suport al líder de la general, i Stéphane Peterhansel i Mattias Ekström es van situar al darrere del madrileny i el català per donar-los suport immediatament si tenien algun problema.
Sébastien Loeb es va imposar en l’etapa amb 4h17:33 després d’incrementar el ritme encara més en els darrers 60 quilòmetres, i va superar en la línia de meta Carlos Sainz i Lucas Cruz per 4:11. El madrileny i el català mantenen el lideratge de la general amb 20:11 de marge sobre el francès.
En un segon pla durant tota la prova es van mantenir el brasiler Lucas Moraes i el copilot igualadí Armand Monleón, els tercers de la general, que van perdre més temps de l’esperat en els últims quilòmetres i van ser setens, a 11:03. Mantenen el seu lloc en el podi de la general, ara a 1h12:02 dels primers classificats. Nani Roma i Àlex Haro van tornar a fer una bona etapa amb el seu Ford i van ocupar la tretzena posició, a 19:31 del guanyador. Nasser al-Attiyah, el guanyador de l’any passat, va tornar a tenir problemes mecànics en el Prodrive i va abandonar l’etapa, però surt a la classificació en el lloc 157, a 53h12:27 del guanyador i amb 45 hores de penalització. Si vol avui podrà continuar en competició. El qatarià es va mostrar molt disgustat amb el seu equip per problemes dos dies seguits, i s’ha de veure si decideix sortir en la desena etapa.
En motos, Adrien van Beveren es va imposar en aquesta novena etapa i va aconseguir la seva segona victòria en aquesta edició i la cinquena en total. El francès també havia estat el millor en la sisena etapa, la de la “crono 48 h”. Adrien van Beveren va obrir pista en la majoria dels 417 km d’especial de l’etapa, i per això va tenir una bonificació de 5:36 que li va permetre ocupar el primer lloc de l’etapa amb 4h36:36, i acabar al davant de Ricky Brabec, que va ser segon a només 32 segons.
El nord-americà va fer una gran etapa i va anar marcant els millors temps a cada punt de control. Va fer el millor temps sense bonificació, però no va poder aconseguir la victòria. El seu premi va ser en la classificació general ja que va avantatjar clarament els seus dos perseguidors immediats abans de l’inici de l’etapa. Ross Branch, que era segon en la general a només 42 segons, va passar a estar a 7:09, mentre que Nacho Cornejo va perdre la tercera plaça i ara és quart, a 13:46. Gràcies a la seva victòria Adrien van Beveren va pujar fins al tercer lloc de la general i ara és a 11:16 de Ricky Brabec.
En la categoria challenger el lituà Rokas Baciuska i el copilot de Llambilles Oriol Vidal van acabar en la tercera posició, mentre que en SSV el manresà Gerard Farrés i el copilot de Melilla Diego Ortega també van acabar en el tercer lloc. Cap té possibilitats en la general.