El quart per a la història
Motor. Carlos Sainz i Lucas Cruz guanyen el Dakar per quarta vegada i les quatre han estat amb marques diferents, ara un Audi. Ricky Brabec obté la seva segona victòria en motos
Carlos Sainz i Lucas Cruz van tornar a pujar al lloc més alt del podi del Dakar i ho van aconseguir per quarta vegada. En aquesta ocasió ho van fer amb un Audi propulsat amb motors elèctrics i extensor d’autonomia que va aguantar tota la duresa de la prova. Va ser la seva quarta victòria i les quatre les han aconseguit amb quatre vehicles de marques diferents. El pilot de Madrid i el copilot de Ripollet van guanyar per primera vegada el Dakar l’any 2010 amb un Volkswagen, i van aconseguir la segona victòria el 2018 amb un Peugeot. La tercera va ser l’any 2020 amb un Mini, i ara han sumat el seu quart trofeu del Tuareg amb un Audi.
En aquesta victòria del 2024 Carlos Sainz, Lucas Cruz i el seu Audi no van guanyar cap etapa, però van ser segons en tres i sempre van estar lluitant amb els millors i controlant els seus rivals. Audi va actuar com un equip i quan Mattias Ekström i Stéphane Peterhansel es van quedar sense possibilitats de victòria en la general, van estar al costat i literalment al darrere de Carlos Sainz i Lucas Cruz, i els van ajudar quan van tenir problemes.
En l’última etapa, de 175 km d’especial cronometrada amb sortida i arribada a Yanbu, el madrileny i el català van anar a acabar sense problemes –tenien gairebé una hora i mitja de marge–, i ho van aconseguir. Carlos Sainz i Lucas Cruz van posar punt final al Dakar amb 48h15:18 i el segon va ser el belga Guillaume de Mevius, a 1h20:25. Sébastien Loeb, el gran rival del madrileny i el català fins a l’onzena i penúltima etapa, en què va tenir problemes mecànics, va acabar en la tercera plaça del podi a 1h29:12. El francès va buscar acabar amb un bon record i va guanyar l’última etapa.
El brasiler Lucas Moraes i el copilot català Armand Monleón van acabar en la novena posició de la general, mentre que Laia Sanz i l’italià Maurizio Gerini la van rematar en una gran quinzena plaça, i la de Corbera de Llobregat va ser la primera dona pilotant un cotxe en la general. Laia Sanz ha disputat catorze Dakar, onze en motos i els tres últims en cotxes, i els ha acabat tots. Aquest any ha aconseguit el seu millor resultat en les quatre rodes.
Ricky Brabec va aconseguir la seva segona victòria en motos en el Dakar mostrant la seva solidesa al llarg de tota la competició. El nord-americà va guanyar el 2020 i va ser segon el 2021, i en aquest 2024 va tornar al lloc més alt del podi i es va emportar per segona vegada el prestigiós trofeu del Tuareg. Ricky Brabec va acabar amb 10:53 de marge en la general sobre Ross Branch i amb 12:25 sobre Adrien van Beveren, els seus grans rivals, sobretot en la segona setmana de la competició. El nord-americà només va sumar una victòria d’etapa, en la desena, però en la resta de jornades –menys en el pròleg– va estar entre els deu primers.
En l’última etapa Ricky Brabec no es va arriscar i va acabar vuitè davant de Ross Branch. El pilot de Botswana va mantenir la segona plaça en la general, tot i que Adrien van Beveren ho va intentar fins al final, i es va quedar a un minut i mig. L’últim guanyador d’etapa va ser l’argentí Kevin Benavides, el campió de l’edició passada, que es va imposar per un minut a l’australià Toby Price.
Victòries catalanes
En la categoria de clàssics la victòria va ser per als catalans Carles Santaolalla i Jan Rosa, que també es van emportar set victòries d’etapa. Jordi Jubanteny, Xavier Rivas i Jose Luis Criado van ser els millors en la nova categoria Future 1000 i també van guanyar quatre de les etapes. En la categoria challenger el lituà Rokas Baciuska i el copilot de Llambilles Oriol Vidal van ser els tercers de la general. La mateixa tercera plaça de podi final va ocupar el copilot català Moi Torrallardona en camions, juntament amb els neerlandesos Mirchel van den Brink i Jarno van de Pol.
GRAN RESULTAT
Laia Sanz va ser quinzena, i la primera dona, el seu millor lloc en cotxesNotícies relacionades
Notícies
Diumenge,24 novembre 2024