Més motor

Palou busca la tercera

Motor. El català defensa el títol de la IndyCar que va guanyar l’any passat i té clar que enguany tot comença de nou i que ha de seguir millorant

Àlex Palou ini­cia la defensa del títol de campió de la Indy­Car aquest diu­menge en el GP de Sant Peters­burg, a Flo­rida. El català bus­carà la seva ter­cera corona ja que va gua­nyar els anys 2021 i 2023. El pilot de Sant Antoni de Vila­ma­jor con­ti­nua a l’equip Chip Ganassi Racing, amb el qual va acon­se­guir els dos cam­pi­o­nats ante­ri­ors. Aquest 2024 Àlex Palou tindrà 31 rivals en deu equips dife­rents, i alguns esta­ran en el seu mateix con­junt. Chip Ganassi tindrà cinc pilots en aquesta cam­pa­nya, tres dels quals afron­ta­ran la seva pri­mera tem­po­rada com­pleta. El prin­ci­pal rival d’Àlex Palou serà el seu propi com­pany, el neo­ze­landès Scott Dixon, de 43 anys, que la tem­po­rada pas­sada va aca­bar segon i té sis títols de la Indy­Car en el seu pal­marès. Altres pilots i equips que el català haurà de tenir en compte en la defensa del títol són el Team Penske, que té a les seves files el nord-ame­ricà Josef New­gar­den, que va ser ter­cer l’any pas­sat; el neo­ze­landès Scott McLaugh­lin, que va acon­se­guir la cin­quena plaça, i l’aus­tralià Will Power, campió el 2022. El mexicà Pato O’Ward és el cap de files de l’Arrow McLa­ren, el quart del curs pas­sat.

Àlex Palou té molt clar que és el campió, però té encara més clar que un cop comenci la pri­mera cursa serà el campió de l’any pas­sat, i que per tor­nar a ser-ho aquest any haurà de seguir evo­lu­ci­o­nant. “Sé que si faig el mateix que vaig fer el 2023, els resul­tats no seran els matei­xos”, explica el pilot català. “Les per­so­nes evo­lu­ci­o­nen i les con­fi­gu­ra­ci­ons són com­ple­ta­ment dife­rents. Així que neces­sito con­ti­nuar tre­ba­llant en tots els aspec­tes de la con­ducció”, comenta.

El fet que un dels seus prin­ci­pals rivals sigui el seu com­pany d’equip Scott Dixon el pre­o­cupa fins a cert punt: “Scott és un dels millors, si no el millor, pilot d’Indy­Car. Saber que és el teu com­pany és real­ment gra­ti­fi­cant pel que puc apren­dre d’ell i com puc con­fiar-hi. Però alhora és un mal­de­cap perquè sé que ell també té el millor equip, tindrà les matei­xes eines que jo i té una mica més d’experiència. És difícil, però és molt diver­tit.”

ELS PROTAGONISTA

Al capdavall, ser campió només dura del setembre al febrer. Un cop tornem a la pista, seré el campió de l’any passat
Cal seguir endavant, ser flexible per adaptar-se a la feina i trobar noves maneres d’anar ràpid
Àlex Palou
IndyCar 2024
10 de març Sant Petersburg
24 de març Thermal
21 d’abril Long Beach
28 d’abril Alabama
11 de maig Indianapolis GMR
26 de maig 500 Indianapolis
2 de juny Detroit
9 de juny Road America
23 de juny Laguna Seca
7 de juliol Mid-Ohio
13 de juliol Iowa-1
14 de juliol Iowa-2
21 de juliol Toronto
17 d’agost Madison
25 d’agost Portland
31 d’agost Milwaukee-1
1 de setembre Milwaukee-2
15 de setembre Nashville

Una temporada de divuit curses

En aquesta temporada la IndyCar tindrà divuit curses, però la segona no serà puntuable, un fet que no passava des del 2008. Les tradicionals i històriques 500 milles d’Indianapolis es disputaran el 26 de maig i seran la sisena cursa del campionat. En dues ocasions hi haurà doble cursa el cap de setmana, a Iowa el 13 i 14 de juliol, i a Milwaukee el 31 d’agost i l’1 de setembre. La darrera prova serà el 15 de setembre amb el GP de Nashville. Els pilots hauran d’afrontar tres tipus de circuits diferents, set curses seran en circuits permanents, sis en els ovals i en cinc ocasions es competirà en circuits urbans.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)