Els francesos Saunier i Ratier (Porsche 911) guanyen el 72 Ral·li Motul Costa Brava
Els francesos Julien Saunier i la seva copilot Marie Noëlle Ratier (Porsche 911) són els vencedors de la categoria de velocitat del 72 Rallye Motul Costa Brava 2024, una reunió nostàlgica de cotxes històrics que ha tornat a captivar a l’afició gironina i que ha establert un nou registre de participació amb 247 equips inscrits. Saunier i Ratier han dominat de punta a punta el campionat europeu en el seu debut en el Costa Brava, completant una actuació de gran mèrit i han estat líders des del primer dels 12 trams fins al final.El segon lloc, a només 59 segons, ha estat per als italians Angelo Lombardo-Giovani Batista Campeis (Porsche 911 Carrera) i el podi l’han completat, a 1:16 dels vencedors, els italians Thomas Argenti-Meryl Giraldo (BMW M3). La prova gironina també ha estat la primera del campionat d’Espanya de Ral·lis per a Vehicles Històrics (CERVH). En aquest apartat, la victòria no s’ha decidit fins a l’últim tram. Amb el millor temps en el segon pas per Cladells, Xesús Ferreiro i Xabier Anido (Ford Escort RS 1800) han desbancat d’un grapat de segons Jordi Ventura i Josep Autet (Ford Sierra Cosworth). Ventura/Autet mantenien un còmode avantatge, però han perdut molt temps en la secció matinal de dissabte per problemes mecànics. En aquest apartat, els líders clars eren Simon Jean-Joseph i Yannick Roche (Subaru Impreza), que també eren l’equip més ràpid de tot el ral·li, fins al seu abandó per avaria. Ferreiro/Anido ja tenien dues victòries absolutes en el Rally Costa Brava (2014 i 2021), i també s’han imposat en la categoria Pre-81 en aquesta ocasió
Els guanyadors en la categoria de regularitat han estat els osonencs Carles Miró i Ivan Matavacas al volant d’un Porsche 911, per davant d’Antoni Verdaguer i Antoni Grau (Porsche 944 Turbo) i Jordi Martí i Sergi Giralt (Ford Escort RS 2000 MkI). Miró/Matavacas també han estat primers entre els participants d’aquesta especialitat de la Federació Catalana d’Automobilisme. Antonella Monza i Susanna Nicolini (Porsche 911 T 2.4) han estat el primer equip femení i s’han endut el trofeu #MotorDona. En regularitat Sport es van imposar Francisco Martínez i José Manuel Villamayor amb un Ford Sierra Cosworth 4x4, seguits per Jaime i Enrique Carbonell, i Asier Santamaría i Roberto Rentería. Jordi Fanlo i Dani Robledillo (Porsche 911 SC 3.0) han estat quarts i primers entre els participants d’aquesta especialitat de la Federació Catalana d’Automobilisme.
El ral·li ha aplegat molt de públic ja des de la sortida al podi de Girona, i també en el parc d’assistència a Fornells de la Selva i als trams cronometrats, envaïts pel millor automobilisme històric europeu. La prova va començar divendres amb un sentit homenatge a Josep Maria Molas, pilot de Regularitat, tristament desaparegut en la vigília de la primera etapa. El ral·li s’ha disputat sobre dotze trams, sis divendres i sis dissabte. Com és tradicional, aquesta és la cita inaugural del Campionat d’Europa (Velocitat) i dels Campionats d’Espanya (Velocitat i Regularitat) de ral·lis històrics.
La setanta-dosena edició també ha estat un bon impuls per al programa #MotorDona promogut per RallyClassics. Enguany hi ha hagut 70 dones participants, un 15% del total, que arriba al 28% entre el total de copilots. El programa #MotorDona vol promoure la igualtat, la diversitat i la inclusió en el món de la competició de clàssics, també en altres vessants, com dins de l’organització i en les tasques de mecàniques, enginyeres, caps d’equip o comissàries.