MotoGP

MotoGP anuncia la seva nova normativa per a la temporada 2027

Una reducció de la cilindrada i una limitació en l’aerodinàmica són les principals novetats d’aquesta nova reglamentació

El mun­dial de moto­ci­clisme entrarà en una nova era a par­tir de la tem­po­rada 2027. I és que s’ha publi­cat el nou acord tècnic entre Dorna, el pro­mo­tor del cam­pi­o­nat, i els equips, ja sigui els fabri­cants com Ducati, KTM, Apri­lia, Yamaha i Honda, com la resta dels equips pri­vats. Aquest nou acord començarà a par­tir de l’any 2027 i durarà fins a finals de l’any 2031, és a dir, durant els següents cinc anys.

Menys cilin­drada, menys aero­dinàmica...

La prin­ci­pal nove­tat d’aquest nou regla­ment estarà en el canvi de cilin­drada, que pas­sarà de ser de 1000 centímetres cúbics a 850, amb l’objec­tiu de reduir potències i velo­ci­tats màximes i aug­men­tar la segu­re­tat. Això també farà que el diàmetre dels cilin­dres es redu­eixi i els motors seran de 4 cilin­dres i 4 temps.

Una altra de les nove­tats serà la pro­hi­bició dels dis­po­si­tius d’altura, però no és el més impor­tant més enllà del motor. I és que MotoGP con­tro­larà tots els dis­po­si­tius aero­dinàmics, pro­hi­bint alguns actu­als, i dei­xant limi­ta­ci­ons amb l’objec­tiu de pro­hi­bir dis­po­si­tius futurs. En con­seqüència, el cos aero­dinàmic de la moto es reduirà de 600 a 550 mm per davant, a més de la reducció de la part fron­tal.

Per a la part poste­rior, les motos podran ser actu­a­lit­za­des una vegada per tem­po­rada i hau­ran de ser homo­lo­ga­des. Amb aques­tes modi­fi­ca­ci­ons, la MotoGP tindrà un pes de 153 kilo­grams i es reduirà el com­bus­ti­ble a 20 litres a la cursa del diu­menge i 11 a la cursa del dis­sabte.

A més, aquest com­bus­ti­ble serà 100% d’ori­gen no refi­nat amb petroli. L’ús dels motors es limi­tarà a sis per tem­po­rada, aug­men­tant a vuit si és un nou fabri­cant. De moment, l’únic que podria estar interes­sant a ingres­sar a MotoGP com a fabri­cant és BMW, però, fins ara, només són rumors.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)