La revàlida d’Àlex Palou
Motor. El català, tot i tenir dos títols de l’IndyCar, no ha guanyat encara les 500 Milles d’Indianapolis, però hi ha estat a prop i hi ha fet bones actuacions en les seves quatre participacions
El pas d’Àlex Palou pels Estats Units està sent tot un èxit. En total, el català ha guanyat onze curses i dos campionats de la categoria en els quatre anys a l’IndyCar. Amb tot, en aquest pas, a Amèrica hi ha una cosa que encara li queda per fer al de Sant Antoni de Vilamajor: les 500 Milles d’Indianapolis. De fet, Palou no ha guanyat cap cursa en un oval. El pròxim 26 de maig, el pilot de Chip Ganassi tindrà una nova oportunitat de buscar aquesta primera victòria.
Això sí, no ho tindrà senzill, ja que la mala sort no li va permetre lluitar per les posicions capdavanteres i sortirà des de la catorzena posició. Mentrestant, Scott McLaughlin va aconseguir la pole, seguit dels seus companys a Penske, Will Power i Josef Newgarden. Encara poden passar moltes coses, i Àlex Palou ja ha viscut molt des del seu debut, l’any 2020.
2020: debut agredolç
La cursa debut de Palou a l’Indy 500 va estar marcada per la covid, que va provocar que la prova passés del maig a l’agost i que, per primera vegada, la cursa no tingués públic. Debutant amb l’equip Dale Coyne i competint amb pilots com Fernando Alonso, entre d’altres, Palou va demostrar un gran ritme en la qualificació, arribant al fast nine i a l’última ronda de la qualificació, en què va ser setè. Ja en la cursa, malauradament, en la volta 122 va accidentar-se després de lluitar constantment per entrar entre els deu primers. Així i tot, el català va mostrar bones sensacions a Indianapolis.
2021: a prop del triomf
Aquestes bones sensacions es van confirmar l’any següent, el primer amb Chip Ganassi. Àlex Palou es va classificar setè, com l’any anterior, però, a diferència de l’any 2020, va mantenir-se amb els pilots del capdavant. Aprofitant els errors i els accidents, Àlex Palou es va col·locar al capdavant, però després d’una batalla en la segona meitat de la cursa amb un jove Patricio O’Ward i Helio Castroneves, aquest últim va passar el català a dues voltes del final i, per culpa dels doblats, el de Chip Ganassi no li va poder tornar l’avançament i va acabar en la segona posició. Això sí, el temps el recompensaria, ja que Palou s’emportaria el títol de l’IndyCar en l’última cursa a Long Beach.
2022: la parada maleïda
Després de quedar-se a les portes l’any 2021, l’any següent seria una temporada important per a Àlex Palou a l’Indy 500. El català va fer una qualificació perfecta, va ser quart per classificar-se en el top 12, va pujar a la tercera plaça pel fast six i va quedar segon en l’última ronda de la qualificació, només superat pel seu company, Scott Dixon. Només de sortir, Àlex Palou es va situar líder, tot i que es va anar alternant aquesta posició amb el seu company Scott Dixon. No obstant això, una de les seves aturades va ser quan el pit lane estava tancat, això va obligar el català a remuntar, cosa que no va aconseguir fins al top 8. A cinc voltes del final, una bandera vermella li va donar l’oportunitat de progressar, però no va poder i va acabar novè.
2023: ‘pole’ sense triomf
En l’edició passada, Àlex Palou va estar més a prop que mai de la victòria. El català venia d’una bona ratxa de resultats i va confirmar-ho aconseguint la pole per primera vegada. A la sortida, Àlex Palou va mantenir el lideratge, però va cedir la posició poc després, tot i que es mantenia en els llocs capdavanters. Però en la volta 95, mentre la cursa estava parada i tots estaven a boxs, Rinus VeeKay va fer una virolla i, accidentalment, va tocar Àlex Palou, que va perdre les possibilitats de victòria. Això sí, el 10 va remuntar posicions i es va col·locar cinquè quan es van produir una sèrie d’accidents. Així i tot, no va ser suficient per superar Josef Newgarden, que va guanyar la cursa, però sí que va ser-ho per acabar en la quarta posició i obtenir punts importants per al seu segon campionat de l’IndyCar.