Més motor

Belen Garcia

pilot de l’equip DKR Engineering a les European Le Mans Series

“Volem guanyar curses i també el campionat”

La catalana reconeix que es poden millorar coses, però creu que encara hi ha possibilitats de guanyar

“Participaré en la transmissió i em fa molta il·lusió: és la tele de casa i el circuit de casa”

El perfil
Després de deixar els monoplaces, participant en les W Series, –5a l’any 2022–, Belén va arribar a la resistència, a la Le Mans Cup. Ara, la catalana ha fet el salt a les ELMS amb DKR Engineering, on ja ha pujat al podi. A més, el pròxim mes de juny, formarà part de la retransmissió de TV3 del GP d’F1 al Circuit i participarà als FIA Motorsport Games (una competició entre països) representant Espanya a València a l’octubre.
Tenim el potencial per guanyar el campionat, però ens falta una mica de feina en l’organització

Belén García (l’Ametlla del Vallès, 1999) ha fet un pas endavant en la seva carrera en la resistència. La catalana ha saltat a les European Le Mans Series amb l’equip DKR Engineering a la categoria Le Mans Prototype 3 (LMP3) aquesta temporada després d’estar l’any 2023 a la Le Mans Cup. Amb l’equip de Luxemburg, ha aconseguit una cinquena posició al Circuit de Catalunya i una segona posició al circuit de Paul Ricard, la primera dona a aconseguir-ho. A falta de quatre curses i la pròxima a Imola el mes de juliol, Belén, amb el cotxe propulsat per un motor Nissan i un xassís Duqueine, vol lluitar per una victòria i pel campionat, ja que l’equip marxa en la quarta posició del campionat, a 10 punts del líder.

Com ha evolucionat vostè respecte del 2023?
Ara tinc l’experiència de l’any passat, molt valuosa, però aquest any es tracta més de consistència, de no cometre errors i de parlar amb l’equip. És una tasca diferent de la que tenia l’any passat. És veritat que eren curses d’una hora i 50 minuts, però no hi havia gaire estratègia. Aquest any és molt més intens el que és la feina fora de pista.
Quines sensacions té després de les primeres curses?
Tenim molt potencial. Crec que hauríem d’estar en condicions de guanyar el campionat, però ens falta una mica de feina en l’organització. Les coses van bé, però hem de posar molta feina per part de tot l’equip i donar un xic més. La primera cursa va ser molt complicada logísticament i tècnicament en el cotxe, però va ser una cinquena posició en la primera cursa i una segona en la segona. Està prou bé, però en volem més.
Voleu la victòria, segurament...
Volem la victòria i el campionat.
Què milloraria del cotxe?
El cotxe, comparat amb el de l’any passat, necessita molta més preparació en la configuració. Llavors, el que ara ens està faltant últimament és una solució una mica més clara per al subviratge (fer un traç més ampli als revolts). El cotxe no va gens malament, però de la manera com hem estat treballant, hem estat perduts. És trobar una solució una mica més estable que puguem fer servir al llarg de la temporada.
Quines diferències hi ha entre el cotxe de l’any passat i el cotxe d’aquesta temporada?
La gran diferència és que és una altra marca de xassís. El comportament és diferent en la direcció assistida perquè aquest és elèctric i el de l’any passat era hidràulic. L’any passat, quan la roda es gastava, el cotxe sobrevirava i aquest subvira [derrapa] i això ho hem de canviar una mica.
I pel que fa al treball d’equip?
Hi ha molta més part de reunions i molta més part d’estratègia, per la durada de les curses i perquè som un pilot més al cotxe. Això influeix en la presa de decisions i una mica en com planteges els canvis i les sessions de cara a la cursa.
Pel que fa a confiança, l’any passat va ser important?
Molt important, i la veritat és que, mirant enrere, va ser un any molt bo, en què vam patir en les primeres curses, però, al final, vam estar a un nivell molt bo. Va faltar una mica de sort, però la veritat és que m’ho vaig passar superbé. Jo sé que el meu nivell és el de l’any passat i és on puc estar. Això m’ajuda molt a tenir aquesta tranquil·litat.
Com va reaccionar quan va saber que fitxava per DKR?
Estava molt contenta. Al final, l’objectiu de la passada temporada era trobar un seient a l’ELMS aquest any i, després del test, em vaig sentir com a casa i que confiessin en mi, que sigués mutu, va ser molt bonic.
Estarà un any més a LMP3 o pujarà a Le Mans Prototype 2 (LMP2) el 2025?
Hi ha les dues opcions, depèn una mica d’aquest any i què acabi passant. Estem treballant per passar de categoria, però no sabem si és possible.
En unes setmanes, comentarà el GP de F1 a TV3. És especial, aquesta oportunitat?
Em fa moltíssima il·lusió, és una de les coses que més me’n fa perquè és la tele de casa, el circuit de casa. És una cosa que se sent molt propera i que em fa moltíssima il·lusió, perquè ho he viscut des de petita i veure’m de cop en aquesta situació, quan temps enrere m’ho mirava des de casa, és molt especial.
Explicava que els objectius són la victòria i el campionat. Quina confiança té a assolir-los?
Sabem que no som l’equip més fort pel que fa a recursos, perquè hi ha equips més forts que tenen molta inversió al darrere i contra això és difícil lluitar. Tot i això, hem identificat bé d’on venien tots aquests problemes i estem fent canvis, amb la qual cosa espero que, primerament, la victòria pugui arribar, i, després, espero poder estar en la lluita pel campionat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)