Esprint final de 30 dies per decidir el títol de l’IndyCar
Motor. Àlex Palou, el líder i actual campió, afronta les últimes cinc curses amb 49 punts de marge. Quatre proves són en ovals, on mai ha guanyat
El títol de campió de l’IndyCar es decidirà en 30 dies de marge en què es disputaran les cinc darreres curses del campionat. Després de gairebé un mes des de l’últim gran premi, el campionat es reprèn el dissabte 17 d’agost amb la Bommarito Automotive Group 500 a Madison (Illinois), on es faran 260 voltes en un oval de 2,01 km. La darrera prova serà la BIG Machine Music City a Nashville (Tennessee) el 15 de setembre.
Àlex Palou, que defensa el títol de campió, arriba a aquest esprint final de la competició com a líder i amb 49 punts respecte al segon classificat. El pilot de Sant Antoni de Vilamajor té cert avantatge, però també un hàndicap important al davant. De les cinc curses que s’han de disputar, dues a la mateixa pista el mateix cap de setmana, quatre es faran sobre un oval, i només una en un circuit tradicional, la de Portland el 25 d’agost.
El pilot català mai ha aconseguit la victòria en un circuit oval en els cinc anys que fa que disputa l’IndyCar. Això no vol dir que no hi hagi fet bons resultats i hagi estat a tocar del triomf. De fet, en les curses que ha disputat en ovals, en set ocasions ha acabat entre els cinc primers i 14 vegades, entre els 10 millors.
En el calendari d’aquest any les curses en ovals s’han agrupat a final de temporada. En les tres que s’han disputat fins ara, Àlex Palou va aconseguir un cinquè lloc en la 500 Milles d’Indianapolis, va abandonar en la primera cursa d’Iowa per un accident i va ser segon en la segona. Les tres les van guanyar pilots de l’equip Penske, el nord-americà Josef Newgarden, el neozelandès Scott McLaughlin i l’australià Will Power.
Els rivals
Àlex Palou, de l’equip Chip Ganassi, afronta aquestes cinc darreres curses en només 30 dies amb 49 punts d’avantatge respecte al segon classificat, Will Power. Els tres principals perseguidors del pilot català estan separats per només vuit punts entre ells. El seu company d’equip, el neozelandès Scott Dixon, ocupa la tercera plaça de la general i està a 53 punts, mentre que el nord-americà Colton Herta (Andretti) és quart a 57 punts. Tots tres estan a pràcticament una cursa del pilot català, ja que com a màxim es poden sumar 54 punts per cursa, tot i que en l’IndyCar pots sumar punts encara que et retiris.