Martín, més a prop del títol
MotoGP. Si el madrileny, segon a l’esprint de Tailàndia, acaba darrere de Bagnaia en totes les curses serà campió. Marc Márquez finalitza quart
La cursa a l’esprint del GP de Tailàndia va situar Jorge Martín amb 22 punts d’avantatge sobre Francesco Bagnaia. Només són dos punts més dels que tenia abans –van ser segon i tercer–, però això li permet fer un pas molt important cap al títol. El madrileny ha aconseguit que l’italià no depengui d’ell per revalidar el campionat. Si Francesco Bagnaia guanya totes les curses que queden –dues d’esprint i tres de gran premi–, i Jorge Martín acaba just darrere seu, el madrileny serà el campió. En els esprint l’italià li podria treure tres punts per cursa i en les de gran premi cinc, per un total de 21, i ara Jorge Martín n’hi treu 22.
En els primers revolts de la primera volta de l’esprint de Tailàndia hi va haver molts canvis de posició, i Enea Bastianini va ser el més llest, es va situar primer i va marxar cap a la victòria, la segona a l’esprint de l’any. Jorge Martín va baixar fins al cinquè lloc, però va saber remuntar fins al segon superant Marc Márquez en la quarta volta de les tretze, i Francesco Bagnaia en la setena per situar-se segon. Marc Márquez no va poder mantenir el ritme i va acabar en la quarta posició.
Àlex Márquez va finalitzar en un bon cinquè lloc i les vuit Ducati de la categoria de MotoGP van ocupar les vuit primeres posicions. Aleix Espargaró va acabar quinzè; Àlex Rins, dissetè, i Maverick Viñales, amb problemes, va ocupar el vintè lloc.
En la qualificació Francesco Bagnaia va fer la posició preferent, la quarta de l’any. Jorge Martín i Marc Márquez van caure quan estaven fent el segon intent de volta ràpida i van acabar tercer i cinquè respectivament.
Hi pot haver campió
Ai Ogura pot guanyar el títol mundial de Moto2 i per aconseguir-ho només ha d’acabar entre els cinc primers. El japonès va fer la posició preferent, la segona de l’any. Albert Arenas va acabar amb el setè millor temps en la qualificació, però sortirà sisè a la graella, per una sanció a un pilot que tenia al davant.