Segona de Torrallardona
Motor. Dakar. El manresà i els neerlandesos Van den Brick i Van de Pol guanyen la primera etapa en camions després de ser primers també en el pròleg. Laia Sanz té un accident i es retira
Moisès Torrallardona, Mitchel van den Brink i Jarno van de Pol (Iveco) van guanyar la primera etapa del Dakar en camions i són els primers líders de la general. El català i els neerlandesos també es van imposar en el pròleg, però els temps no van comptar per a la general, i han obtingut dos triomfs seguits. El pilot Mitchel van den Brink, el navegant Moisès Torrallardona i el mecànic Jarno van de Pol van aconseguir la victòria amb 5h11:09 i van superar per 1:40 el camió del txec Ales Loprais (Iveco). Durant els 413 km de l’especial de la primera etapa, amb sortida i arribada a Bisha, hi van haver canvis en el primer lloc, i en el darrer punt de pas, al km 330, Moisès Torrallardona, Mitchel van den Brink i Jarno van de Pol perdien més d’un minut i mig respecte del txec, i al tram final el van avantatjar de més de tres minuts.
En motos, Daniel Sanders (KTM) va aconseguir la victòria en la primera etapa després d’haver guanyat el pròleg. L’australià, que va sumar el quart triomf d’etapa en les seves cinc participacions en el Dakar, va fer un temps de 4h41:27 i va superar per 2:04 el segon classificat, el nord-americà Ricky Brabec (Honda), el guanyador de l’any passat. Edgar Canet (KTM) va finalitzar en la quinzena posició després de fer una bona etapa. El pilot de la Garriga va estar entre els deu millors en els punts de pas de tota l’etapa, però en els darrers vuitanta quilòmetres no va mantenir el ritme, va perdre algunes posicions i força temps, ja que va arribar a 32:12 del guanyador. El català va perdre la primera posició en la general de ral·li 2 i ara és segon.
Triomf de Quintero
Seth Quintero (Toyota) va aconseguir la victòria en la primera etapa del Dakar 2025 i és el primer líder de la categoria de cotxes, ja que en el pròleg els temps no van comptar per a la general. El nord-americà va finalitzar en 4h35:08 i va superar per 55 segons el francès Guerlain Chicherit (Mini). El brasiler Lucas Moraes i el copilot igualadí Armand Monleón (Toyota) van ser setens a 3:18 del primer, mentre que els guanyadors de l’any passat, el madrileny Carlos Sainz i el vallesà Lucas Cruz (Ford), van finalitzar en la vuitena posició a 3;27 del guanyador. Alguns des favorits que van estar en els primers llocs al llarg de l’etapa van reduir la velocitat al final pensant a no sortir al davant en l’etapa marató, les 48 h crono, que es disputarà entre avui i demà.
Rokas Baciuska i el copilot Oriol Mena (Toyota), que divendres van ser quarts, van tenir problemes mecànics després del km 200, van estar aturats unes dues hores i després van poder continuar. Van finalitzar en el loc 135, a 2h20:25 del guanyador.
Accident de Laia Sanz
Laia Sanz i Maurizio Gerini (Century) van tenir un accident, sense problemes físics per a ells, però el vehicle va quedar molt tocat i s’han vist obligats a abandonar, tot i que van poder acabar l’etapa en el lloc 139 a 2h31:46. La de Corberà de Llobregat havia acabat les catorze edicions anteriors en les quals havia participat i posa fi a una ratxa històrica. Els comissaris de la Federació Internacional d’Automobilisme (FIA) van determinar que el Century CR-6T no estava en condicions de continuar en cursa perquè van apreciar una deformació de dos mil·límetres en l’arc de seguretat del vehicle, fet que afecta a la seva resistència estructural.
En Challenger Pau Navarro i l’argentí Lisandro Herrera (Taurus) van finalitzar en la novena posició, el mateix lloc que van aconseguir en la categoria SSV Gerard Farrés i Toni Vingut (BRP).
REPETEIX TRIOMF
Sanders, que va guanyar el pròleg en motos, també es va imposar en la primera etapaLa temible 48 h crono arriba en la segona etapa
La segona etapa començarà a marcar diferències, ja que es disputa l’esperada i temible 48 h crono. Més de 1.000 km en dos dies en què els participants s’hauran d’aturar a la posta del sol en un petit campament de mínims, per continuar l’endemà a la sortida del sol. El desert, les dunes i la navegació marcaran l’etapa de dos dies. Serà la primera ocasió en aquesta edició en què les motos i els cotxes aniran per recorreguts diferents.