Palou té ganes de guanyar el quart anell de l’IndyCar
Motor. El pilot català inicia la defensa del títol en la cursa urbana de Sant Petersburg molt conscient que cada any els rivals són més forts
L’IndyCar 2025 comença aquest cap de setmana i Àlex Palou té ganes de guanyar el seu quart títol, el tercer de manera consecutiva. El pilot de Sant Antoni de Vilamajor, de l’equip Chip Ganassi, torna a sortir com un dels favorits, però ell mateix reconeix que la defensa del títol que va guanyar l’any passat serà molt dura, perquè els rivals cada cop són més i millors. Àlex Palou també té com a objectiu aconseguir la victòria en un circuit oval i pensa també que està preparat per guanyar les mítiques 500 milles d’Indianapolis. El pilot català iniciarà la seva sisena temporada a l’IndyCar –va debutar el 2020–, la cinquena amb l’equip Chip Ganassi, i ha aconseguit tres títols de campió, els anys 2021, 2023 i 2024.
En aquesta nova temporada el primer repte d’Alex Palou serà la cursa que es disputarà demà en el circuit urbà de Sant Petersburg, a Florida. El pilot català té clar que, com ha fet en les temporades anteriors, ha d’anar pas a pas i fer bons entrenaments, bona qualificació i fer el millor que pugui a la cursa. La seva gran arma sempre ha estat la regularitat i intentarà continuar així. Tant l’equip Chip Ganassi com el català tenen moltes ganes de tornar a la competició i lluitar pels primers llocs.
En aquesta temporada Àlex Palou tindrà dos companys d’equip, que ja van estar amb ell l’any passat, quan eren un total de cinc pilots. Un és el neozelandès Scott Dixon, sis vegades campió de l’IndyCar i que fa 24 temporades que està a l’equip Chip Ganassi, i l’altre és el pilot de les Barbados Kyffin Simpson, que l’any passat era un rookie i que afronta la seva segona temporada.
Entre els aspirants al títol i rivals d’Àlex Palou tornen a destacar els pilots de Penske Scott McLaughlin, que va acabar tercer, i Will Power, que va ser el quart per una mala darrera cursa, però que va ser el gran rival durant tot l’any. També s’ha de comptar amb Colton Herta (Andretti), que va acabar segon.
En aquesta edició del campionat hi haurà una cursa menys que l’any passat i de divuit passaran a disset. Set de les proves es disputaran en circuits tradicionals, sis seran en ovals i quatre en circuits urbans.