Ral·lis

Rècord d’inscrits en el ral·li Costa Brava, que vol créixer més en qualitat

L’edició 73a del ral·li Costa Brava mar­carà un sos­tre pel que res­pecta a la quan­ti­tat de par­ti­ci­pants i un abans i el seu pro­mo­tor, Rally­clas­sics, vol que esta­bleixi un punt d’inflexió pel que fa a la qua­li­tat. I és que els 256 equips ins­crits esta­blei­xen un nou sos­tre de la prova (240 el 2023 i 247 el 2024) i posa­ran a prova les cos­tu­res d’una orga­nit­zació que, un cop asso­lit amb escreix el repte de la quan­ti­tat i la vari­e­tat, es pro­posa a par­tir de les pròximes edi­ci­ons inci­dir en la qua­li­tat de màqui­nes, pilot i recor­re­gut.

No és que aquesta edició vagi mal ser­vida. Per pilots, Jari-Matti Lat­vala –18 victòries en el mun­dial i tres sub­cam­pi­o­nats, 2010 rere Sébas­tien Loeb i 2024 i 2015 rere Sébas­tien Ogier)– con­duirà un Toyota Celica simi­lar al que va gua­nyar el mun­dial del 1992 (Car­los Sainz), 1993 (Juha Kankku­nen) i 1994 (Didier Auriol) és l’estre­lla. Ja va dis­pu­tar l’edició 2004 del mun­dial i ara torna fent un parèntesi en la seva feina com a res­pon­sa­ble de Toyota en el mun­dial. Menys de ral·lis és Romain Dumas (Porsche) que, no obs­tant, pre­senta un pal­marès espec­ta­cu­lar, amb un títol mun­dial de resistència (2016), 3 victòries a les 24 hores de Le Mans, 4 a les 24 h de Nürbürgring i 4 en la pujada al Pikes Peak. La llista d’ante­ri­ors gua­nya­dors del Costa Brava –Tony Fas­sina, Luigi Bat­tis­toli Lucky, Xesús Fer­reiro i Daniel Alonso–, d’habi­tu­als del ral·li i del cam­pi­o­nat d’Europa és llarguíssima i les màqui­nes, en con­sonància. Lan­cia, Porsche, BMW, Audi, Ford, Sub­aru, Toyota, Mit­su­bishi i Renault con­fi­gu­ren un con­glo­me­rat de dife­rents èpoques del mun­dial de ral·lis dig­nes de veure’s.

L’edició 2025 ser­virà per home­nat­jar un dels mítics cot­xes del grup B, el Lan­cia 037, que s’havia impo­sat en la cursa ara fa qua­tre dècades (1983 i 1985) i també en l’etapa de ral·li de clàssics (2010-2013). Dos dels seus pilots de 40 anys enrere, Miki Bia­sion i Sal­va­dor Servià, hi pren­dran part al volant. En total, són 175 equips en velo­ci­tat i 91 entre les diver­ses cate­go­ries de regu­la­ri­tat i Legend, aquests últims sense clas­si­fi­cació i reser­vada als Lan­cia 037. La cursa està inclosa en els calen­da­ris dels cam­pi­o­nats d’Europa, de Cata­lu­nya i d’Espa­nya.

El ral·li s’estruc­tura en tres jor­na­des i sobre sis trams. Dijous 13 de març només se’n dis­pu­tarà un (Els Àngels, en versió llarga, 20h05). Diven­dres 14 es faran dues vol­tes a Els Àngels (ara en versió curta, 8h05 i 14h35), Santa Pellaia (9h00 i 15h30) i Sali­ons-Sant Grau (10h25 i 10h55). Dis­sabte, dar­rer dia de com­pe­tició, es can­via d’esce­nari i els dues vol­tes seran als trams de Sant Miquel de Cla­dells (8h50 i 15h10), Coll­sa­plana (10h05 i 16h25) i Osor (10h55 i 17h55). Les sor­ti­des i arri­ba­des (a l’apar­ca­ment de la Copa, a Girona) i el parc d’assistència i el ‘village’ (al polígon de For­nells de la Selva) es man­te­nen com en les últi­mes edi­ci­ons.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.