Més motor

MOTOR

GRAN PREMI DE PORTUGAL DE MOTOCICLISME

Que ningú no pari d'aplaudir

Exhibició de Márquez, que guanya la seva cursa més complicada

Cau en la formació de la graella de la segona cursa i ha de sortir últim

Ara només necessita acabar vuitè a València per assegurar-se el títol

Ni el guio­nista més per­vers hau­ria pogut ima­gi­nar un desen­llaç com el d'ahir en la cursa de 125 cc, en la qual Marc Márquez va pro­ta­go­nit­zar una de les millors exhi­bi­ci­ons dels últims temps. El pilot de Cer­vera va pas­sar de tenir el mun­dial gai­rebé per­dut a aca­ro­nar el pri­mer títol de la seva car­rera després d'una actu­ació memo­ra­ble que hau­ria pogut fir­mar el Valen­tino Rossi dels millors temps. Si algú en tenia algun dubte, el mun­dial de 125 cc se'l mereix única­ment el català.

El moment clau de la prova va arri­bar en la for­mació de la gra­e­lla de la segona sor­tida. La cursa havia estat atu­rada a causa de la pluja, després de set vol­tes en les quals Márquez ja havia demos­trat que és el millor pilot de la cate­go­ria. El de Cer­vera va sor­tir des de l'onzena posició i va remun­tar fins a la cin­quena al pri­mer revolt. No li va cos­tar gaire superar els seus rivals i engan­xar-se a la roda de Nico Terol, que havia acon­se­guit el lide­ratge des del quart lloc. Márquez espe­rava la seva opor­tu­ni­tat per donar l'esto­cada al valencià quan la pluja va obli­gar a ense­nyar la ban­dera ver­me­lla. Pol Espar­garó en va dir bé, ja que rodava a molta distància i la for­mació d'una nova gra­e­lla l'afa­vo­ria.

Va ser jus­ta­ment quan es diri­gia a la sor­tida de la segona cursa, que es va fer a nou vol­tes, quan Márquez va come­tre un error absurd i gai­rebé imper­do­na­ble que el dei­xava en una situ­ació crítica. Con­fi­ant que l'asfalt era ben sec, el líder de la cate­go­ria va començar a escal­far els pneumàtics, però va rellis­car en una zona humida i va fer algu­nes vol­tes sobre si mateix sense dei­xar de sub­jec­tar la moto. Ell mateix va expli­car que volia atu­rar la moto com fos per evi­tar mals majors. Sor­to­sa­ment, va poder con­ti­nuar i entrar al box, on es van viure moments de gran tensió. Els mecànics van haver de repa­rar els des­per­fec­tes a corre-cuita –el care­nat li pen­java– per ser a temps de començar la cursa. El pit-lane es va tan­car amb Márquez a dins i això el va obli­gar a sor­tir des de la cua de la gra­e­lla (17a posició). Algun mem­bre de l'equip no va poder aguan­tar el plor en una situ­ació de tant dra­ma­tisme i va neces­si­tar el con­sol del pare del pilot, Julià, que estava fet un sac de ner­vis.

Final­ment, Márquez es va plan­tar a la gra­e­lla i, en la sor­tida, va pro­ta­go­nit­zar una mani­o­bra arris­cada i de manual. Per fora va acon­se­guir avançar fins al quart lloc abans del pri­mer revolt. Al pri­mer pas per meta ja era ter­cer, només superat per Terol i el seu com­pany d'equip Brad­ley Smith. L'equip li va mar­car que el ter­cer lloc ja era bo, però ell no en feia prou i va ata­car. El britànic va fer tot el que va poder per moles­tar-lo, però el català estava en estat de gràcia i el va superar en la penúltima volta. En l'última va tenir un frec a frec amb Terol, que no va aguan­tar la pressió i va sor­tir de la traçada dos cops. Márquez el va avançar i va tan­car els forats fins a la meta, on va escla­tar amb ges­tos de gran joia. Ara té 17 punts d'avan­tatge res­pecte de Terol i en farà prou amb el vuitè lloc a València per ser campió.

Pol Espar­garó es va arris­car mun­tant pneumàtics de mullat però no va ploure i el català es va aco­mi­a­dar de la lluita pel títol després de ser desè.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)