Més motor

MOTOR

DAKAR

Nani Roma, repescat

Ocuparà el lloc de Freddy Loix, baixa d'última hora, en l'equip Nissan Overdrive

Va viatjar a Bèlgica fa uns dies per conèixer el projecte i en va quedar satisfet

Quan ja tenia coll avall que aquest any no disputaria el Ral·li Dakar, Nani Roma ha tingut un cop de sort i ha trobat un cotxe solvent –un Nissan Navara– per presentar-se l'1 de gener en la sortida de Buenos Aires. La repesca del pilot de Folgueroles s'ha produït gràcies a la renúncia de Freddy Loix, que tot just fa uns dies va signar un contracte amb Skoda per disputar el campionat de ral·lis IRC. El pilot belga havia de córrer el Dakar amb l'equip Nissan Overdrive, però la coincidència de dates amb el Ral·li de Montecarlo li impedeix ser present en la cita.

Nani Roma va renunciar fa deu dies a córrer la prova per les poques garanties que li oferia l'equip pel qual havia firmat, l'Stradale francès, que passava molts problemes econòmics per posar en la línia de sortida un dels últims Mitsubishi Lancer fabricats per l'equip oficial abans que es retirés de la competició. L'osonenc no volia competir en aquestes condicions i va preferir mirar-se la cursa des de la barrera. La baixa de Loix, però, li ha tornat a obrir les portes del Dakar. Al director de Nissan Overdrive, Jean Marc Fortin, li van faltar cames per posar-se en contacte amb Roma quan va saber que no aniria a Buenos Aires: «Quan vaig veure que s'havia quedat sense equip li vaig enviar un missatge de text dient-li que potser hi havia una possibilitat que competís amb nosaltres. [...] La bona relació que sempre hem tingut va motivar que ens poséssim d'acord de manera immediata.» A l'osonenc li va agradar la proposta de Fortin i es va reenganxar al tren del Dakar: «Vaig viatjar a Bèlgica, on hi ha la seu de l'equip, i vaig provar el cotxe. Em va satisfer i vam arribar a un acord de seguida. Ells tenien el seu millor cotxe lliure i jo, la disposició de córrer i de fer-ho bé. Ha estat tot molt ràpid i oportú.» També el va convèncer el fet de conèixer part de l'equip tècnic: «Aquest detall afegeix una garantia important en l'apartat humà.»

Els Nissan Navara sempre han estat entre els més competitius dels equips privats. El que té més història és el Dessoude, però els d'Overdrive no van enrere, com ho demostra que el sud-africà Alfie Cox fos cinquè de la general i el polonès Krzystof Holowczyc sisè, l'any passat just abans que tots dos es retiressin, quan anaven davant d'un grapat de Volkswagen i BMW oficials.

Roma tindrà com a copilot el francès Gilles Picard, que el 2006 va guanyar la prova fent de copilot del seu compatriota Luc Alphand.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)