MOTOR / DAKAR
Marc Coma puja al segon lloc
Cyril Desprès li guanya gairebé dos minuts, però el pilot d'Avià no s'immuta
Sainz torna a guanyar en cotxes i Nani Roma ja és desè de la general
Pep Vila ja és sisè en camions i passa a ser el líder de l'equip De Rooy
«Tota l'etapa era de pilotatge i de poca navegació. He perdut temps intentant avançar Faria i al final d'etapa he estat conservador perquè tenia la roda gastada perquè a la pista hi havia minerals i derrapàvem molt»
«M'ho he pres amb calma i he estat 14è. Això vol dir que la gent va molt de pressa. Queden moltes etapes i han de passar moltes coses. He preferit reservar-me per a la tercera etapa, molt llarga i desconeguda per a tothom»
«Tot ha anat bé. A mitja especial creia que no tenia un gran ritme però he vist que tenia un petit avantatge i he mantingut el ritme, sense augmentar-lo. Però tot i això he acabat gairebé al límit perquè l'etapa ha estat una mena d'eslàlom gegant de 300 km ple de revolts, salts i derrapades»
«A les zones on plovia tot relliscava molt i hem tornat a tenir problemes amb l'eixugaparabrisa. Al final he perdut temps per avançar un cotxe de l'organització que no ens ha vist arribar»
«Hem tret profit d'una etapa complicada perquè hem guanyat dues posicions. A davant s'està anant molt de pressa i hem de deixar passar etapes sense posar-nos en embolics ara, ja que hi ha molt poc a guanyar»
Marc Coma (KTM) ja és segon del Dakar. El pilot d'Avià va cedir ahir 1:49 respecte al líder, Cyril Desprès (KTM), però va avançar el motxiller de l'andorrà, Rubén Faria, a qui diumenge van desposseir del triomf de la primera etapa per haver superat el límit de velocitat en una zona restringida. Coma, tot i el temps perdut ahir, no es mostra preocupat perquè encara han d'arribar les etapes en què es marcaran les diferències i perquè considera que el temps perdut ahir és en gran part producte de la degradació del pneumàtic posterior. «El que compta és ser constant i buscar una oportunitat, que segur que hi serà», va comentar el pilot d'Avià.
I ja en té, de raó, Coma. Ho demostren les conseqüències dels excessos de fogositat que ja han fet perdre la majoria de les possibilitats de victòria a Mark Miller (VW) i Robby Gordon (Hummer). Els dos nord-americans van acabar fora de la pista i van malmetre els seus cotxes, més severament en el cas de Gordon, que va cedir una hora. Carlos Sainz (VW) va tornar a guanyar, aquest cop al davant d'Al Attiyah, amb Peterhansel molt a prop. En aquest format d'etapa, tan propera a un ral·li convencional, el madrileny i el qatarià –que ahir es va queixar que el seu motor perdia potència a les zones amb aigua– tenen avantatge. Pronosticar que un dels tres guanyarà el Dakar no és arriscar-se gaire.
De la resta de catalans, Nani Roma (Nissan Navara) ja és entre els deu millors gràcies al seu onzè lloc d'ahir i als problemes de davant i Xavier Foj (Toyota) ja s'ha ficat entre els 30 primers. En motos, Laia Sanz i Jordi Arcarons (Honda) continuen a la seva, despreocupats dels capdavanters, però sense cedir gaire temps. Per exemple, Joan Pedrero (motxiller de Coma) només va superar en 15 minuts la pilot de Corbera.
Pep Vila, sisè.