MOTOR
DAKAR 2011
Marc Coma cau però manté el lideratge
Els minuts perduts queden en no res per una penalització de Desprès
Peterhansel guanya la seva primera etapa aprofitant els errors de navegació dels VW
El Dakar és una capsa de sorpreses i això ho saben tots els que aspiren a guanyar-lo. Deia dimecres Marc Coma que el seu lideratge era anecdòtic. Quanta raó que tenia. Ahir el pilot d'Avià va caure en el quilòmetre 80 quan una pedra amagada li va desplaçar la roda de darrere. Entre aixecar-se, treure's la pols, comprovar que no tenia cap lesió greu –només una ferida a la mà esquerra– i aturar-se uns quilòmetres més tard per reparar una fuita de refrigerant i encara més endavant per atendre Olivier Pain, se li van escapar una dotzena de minuts.
Hauria pogut ser un cop dur, però des de l'inici de l'etapa se sabia que Cyril Desprès tenia una penalització de 10 minuts, perquè dijous no va passar prou a prop d'un punt de control GPS. Aquest any, perquè es consideri vàlid, el pilot ha de passar a un màxim de 800 metres del punt GPS, en comptes dels 3.000 de les edicions anteriors. Això va mitigar els danys. Però, a més, a Coma li van descomptar els 11 minuts que va estar aturat mentre arribava l'assistència mèdica a socórrer Olivier Pain, que s'havia fracturat un canell en el quilòmetre 231, en una caiguda pròpia d'un excés d'emoció per veure's líder destacat de l'etapa. Resumint, Coma no només no ha perdut el lideratge –com en alguns moments de l'etapa es va témer–, sinó que ha ampliat la diferència amb Desprès a 10:14. Això sí, el francès pot recórrer contra la seva sanció i si guanyés, es restabliria la igualtat.
El Dakar ha arribat a la seva fase més autèntica i això fa que els pilots més experts se'n surtin millor. És el cas de Jordi Viladoms –també de Joan Pedrero–, mentre que Gerard Farrés i Laia Sanz van tenir més problemes. Tot i això, Sanz continua segona en la classificació femenina, a 34 minuts de la sueca Annie Seel, de 42 anys i amb cinc Dakars a l'esquena.
L'hora de Peterhansel.