MOTOR
RAL·LI DAKAR
«Queda el més difícil»
El líder, Marc Coma, arriba a la jornada de descans amb un optimisme moderat
Creu que les grans dificultats encara estan per arribar en la segona i definitiva setmana
El pilot d'Avià Marc Coma (KTM) va parlar ahir, en la jornada de descans, del seu lideratge i de la duresa d'un ral·li Dakar no exempt de polèmica. L'última víctima d'una desqualificació va ser Rubén Faria, que divendres va ser el primer de l'etapa entre les motos però que ahir va conèixer que havia estat penalitzat i relegat al quart lloc. El triomf, doncs, va ser per al segon classificat, Hélder Rodrigues. En la general, Coma i Desprès continuen el seu duel particular. Amb tot, el català no dóna per fet que la lluita es limiti, com en els últims anys, als dos homes forts de KTM. «Això pot fer un tomb en qualsevol moment. Els cinc que estem al davant tenim possibilitats», va afegir.
Coma va confirmar la perspectiva que es té des de fora, la duresa de tot el ral·li, sobretot en les últimes etapes: «No he tingut cap dia fàcil, tots m'han semblat exigents i he hagut d'estar concentrat. Però el que ha de venir encara és més dur i, per tant, el lideratge no és un tema que m'obsessioni.» El català avantatja en gairebé nou minuts Després, un pilot que és més que un rival: «Nosaltres ens havíem plantejat la cursa per intentar arribar al dia d'avui amb possibilitats. Ho hem fet i els diferents problemes que hem anat tenint els hem resolt sense perdre gaire temps.»
Amb vista als propers dies, el líder va destacar la duresa del pas per la zona desèrtica de Copiapó, que inclou una etapa en forma de bucle i amb l'arribada a Fiambaló, a l'Argentina. «Del que estic més content és del rendiment dels pneumàtics, això és un alleujament perquè puc estar concentrat al cent per cent en la conducció i la navegació», va afegir.
Roma: «estic viu».
classificació
Amb vista de les dificultats que han tingut molts equips en les primeres etapes, l'organització va decidir ahir rebaixar la dificultat de l'etapa d'avui, que s'havia de disputar en dos sectors. Així, s'ha suprimit el segon, que havia d'anar d'Arica fins a Antogafasta. Així doncs, es retallaran més de 300 quilòmetres d'especial i se'n correran 272.