Fórmula 1

MOTOR

FÓRMULA 1

Els dotze equips de fórmula 1 provaran cotxes i pneumàtics nous des d'avui a Xest

Red Bull presenta avui el monoplaça amb què intentarà renovar els títols amb Vettel i Webber

Han pas­sat 81 dies des que Sebas­tian Vet­tel va gua­nyar el títol 2010 en una cursa memo­ra­ble i avui ja s'aixeca el teló de la pre­tem­po­rada 2011. Ho fa a Xest, a l'empara d'una bonança cli­ma­tològica ine­xis­tent a la resta d'Europa i amb altíssima expec­tació no tan sols per veure les evo­lu­ci­ons dels grans favo­rits, sinó, sobre­tot, per començar a ana­lit­zar les pos­si­bi­li­tats dels nous mono­pla­ces sobre­tot ate­nent a nove­tats tècni­ques fona­men­tals que apor­tarà la nova tem­po­rada, com ara la des­a­pa­rició dels difu­sors de doble rampa, la rea­dopció del Kers i, sobre­tot, l'adap­tació dels mono­pla­ces als nous pneumàtics Pire­lli, que s'estre­nen aquest any.

Mal­grat tot, poques con­clu­si­ons es podran treure d'aques­tes tres pri­me­res jor­na­des de test. Entre equips que no tenen la con­fi­gu­ració defi­ni­tiva de xassís o aero­dinàmica, equips que por­ta­ran cot­xes híbrids 2010/2011 –McLa­ren no pre­senta el cotxe fins diven­dres– i els cap­da­van­ters que juga­ran a des­pis­tar el rival –no seria la pri­mera vegada–, les com­pa­ra­ci­ons de temps s'hau­ran de rela­ti­vit­zar i els guanys o pèrdues res­pecte al 2010 caldrà aga­far-los amb pin­ces.

Red Bull aixeca el teló.

Els cam­pi­ons del 2010 seran els pri­mers que des­co­bri­ran el seu nou cotxe aquest matí. Sem­pre s'espe­ren les pro­pos­tes tècni­ques d'Adrian Newey, però aquest cop encara més després del males­tar que ha cau­sat en l'equip que Fer­rari els hagi inten­tat fit­xar per­so­nal. També es veu­ran els mono­pla­ces de Toro Rosso (Jaume Alguer­su­ari l'estre­narà avui mateix) i Mer­ce­des, per bé que d'aquest últim se n'ha fil­trat una imatge. Ahir van pre­sen­tar cotxe a Xest Sau­ber i Lotus-Renault. Els suïssos han pas­sat de l'asfíxia econòmica que va escom­brar Pedro de la Rosa a una apa­rent abundància que cal veure si es tras­llada a la pista. L'arri­bada del mexicà Ser­gio Checo Pérez, acom­pa­nyat dels mili­ons de la mul­ti­na­ci­o­nal Tel­mex, hau­ria de revi­ta­lit­zar l'equip. De moment, però, Peter Sau­ber està molt ocu­pat des­men­tint que Pérez hagi entrat en l'equip pels seus diners. Per la seva banda, el que més crida l'atenció de Renault és la recu­pe­ració del nom Lotus i dels lle­gen­da­ris colors negre i dau­rat dels mono­pla­ces patro­ci­nats per John Player Spe­cial fa 30 anys.

EN PISTA

EQUIP AVUI DEMÀ DIJOUS RED BULL Vettel Vettel/Webber Webber McLAREN Paffett Hamilton Button FERRARI Alonso Alonso Massa MERCEDES Rosberg/Schum. Rosberg Schumacher LOTUS RENAULT Petrov Kubica Kubica WILLIAMS Barrichello Barrich./Maldonado Maldonado FORCE INDIA Hulkenb./Di Resta Di Resta Sutil SAUBER Kobayashi Pérez Pérez TORO ROSSO Alguersuari Alguers./Buemi Buemi TEAM LOTUS Kovalainen Trulli HISPANIA Karthikeyan Karthikeyan Karthikeyan VIRGIN Razia/D'Ambros. D'Ambrosio Glock
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)