Motociclisme

MOTOR

MUNDIAL DE MOTOCICLISME

L'espatlla fa la guitza a Rossi

Encara arrossega molèsties de la caiguda que va tenir l'abril passat

L'italià només va fer el 13è millor temps en la segona jornada a Sepang

Pedrosa relleva Stoner com a pilot més ràpid i Lorenzo acaba setè

Valentino Rossi
DUCATI
«Una de les coses que haig de millorar és el pas per revolt, perquè no aconsegueixo girar la moto com m'agradaria»
«Tothom sembla estar molt en forma, tant els pilots com les motos»
Nicky Hayden
DUCATI
«No estic content del meu ritme, però encara és aviat»
Dani Pedrosa
HONDA
«Crec que mai havia rodat tan ràpid en aquest circuit»
«Seria bo sortir d'aquí amb el motor i el xassís decidits per al segon test»
Jorge Lorenzo
YAMAHA
«Feia força calor i he acabat cansat. Hem millorat molts detalls petits, però he de continuar treballant en el meu pilotatge i oferir a l'equip la millor explicació que pugui sobre les evolucions»
Casey Stoner
HONDA
«Estic començant a entendre la moto una mica millor i la vaig sentint més meva cada vegada»

És aviat encara per començar a preocupar-se, però sembla que Valentino Rossi té un problema més gros del que s'esperava a l'espatlla dreta. Dos mesos i mig després d'operar-se-la, a causa d'una lesió que es va fer l'abril passat, el pilot italià encara arrossega molèsties i dolors que repercuteixen en el seu pilotatge. L'única valoració positiva d'ahir va ser que l'espatlla no «empitjora tot i l'esforç continuat». Rossi va explicar com vivia aquests problemes sobre la moto: «Tot va bé mentre rodo sobre 2:03. Quan intento baixar un segon la força disminueix i augmenta el dolor.» El resultat és una discreta tretzena posició en la classificació d'ahir, per bé que cap pilot de Ducati es va situar en les primeres posicions. Això sí, l'italià és l'últim a perdre l'optimisme i sap que encara té marge de maniobra abans que comenci la temporada el 20 de març, amb el Gran Premi de Qatar: «Es necessita més temps, sens dubte. La situació millorarà, però caldrà esperar fins al maig.»

En el pol oposat, Honda va tenir una gran jornada de treball, amb els seus tres pilots oficials en les quatre primeres posicions. Dani Pedrosa va ser el més ràpid i va aconseguir un temps un segon i mig més ràpid que la posició preferent que Jorge Lorenzo va aconseguir la temporada passada a Sepang. I això que el català va rodar amb la moto de l'any passat. «No estava buscant un temps, però he vist que la pista responia i ho he provat. M'han sortit quatre primeres voltes molt bones», va valorar el de Castellar del Vallès. Casey Stoner, el millor de dimarts, va acabar just darrere seu i només Ben Spies va evitar que els tres primers llocs els ocupessin els pilots de Repsol. El seu company d'equip i campió del món, Jorge Lorenzo, va acabar en el setè lloc i va dedicar la jornada a fer progressar la seva moto: «Hem continuat el treball amb la moto. Hem trobat més tracció, però potser hem de resoldre unes petites vibracions.»

Toni Elias, que torna a la categoria reina del mundial després de guanyar el títol de Moto 2, va tancar la taula de temps, amb un retard de més de tres segons respecte de la marca de Pedrosa. El pilot manresà tot just s'està recuperant d'uns dies en què ha estat malalt.

VOLTES RÀPIDES

Segona jornada
1r Dani Pedrosa (Honda)
2:00.770
2n Casey Stoner (Honda)
2:01.434
3r Ben Spies (Yamaha)
2:01.508
4t Andrea Dovizioso (Honda)
2:01.512
5è Marco Simoncelli (Honda)
2:01.522
6è Hiroshi Aoyama (Honda)
2:01.534
7è Jorge Lorenzo (Yamaha)
2:01.563
8è Álvaro Bautista (Suzuki)
2:01.687
9è Colin Edwards (Yamaha)
2:01.722
10è Hèctor Barberà (Ducati)
2:02.093
11è Nicky Hayden (Ducati)
2:02.379
12è Randy de Puniet (Ducati)
2:02.426
13è Valentino Rossi (Ducati)
2:02.597
14è K. Akiyoshi (Honda)
2:02.619
15è Cal Crutchlow (Yamaha)
2:03.032
16è Loris Capirossi (Ducati)
2:03.047
17è Karel Abraham (Ducati)
2:03.466
18è Toni Elias (Honda)
2:04.026
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)