MOTOR
FÓRMULA 1
Cinc jornades decisives al Circuit de Catalunya
És l'escenari des d'avui i fins dissabte dels últims test de pretemporada
Red Bull i Ferrari són els equips que fins ara han fet la sensació de ser els més forts
Malament per a ell si algun dels dotze equips del mundial de fórmula 1 surt a finals d'aquesta setmana del Circuit de Catalunya amb la sensació de no haver progressat respecte de la seva anterior visita, tres setmanes abans, al traçat de Montmeló. Significarà que la feina feta durant aquest interval de temps no ha anat en la línia esperada. I, pitjor encara, que les possibilitats de reacció abans de l'inici de la 62a edició del campionat del món, el dia 27 d'aquest mes a Melbourne, seran inexistents. Per això la importància dels cinc dies –des d'avui i fins dissabte– que el Circuit de Catalunya posa a disposició dels equips perquè puguin acabar d'enllestir els seus monoplaces. Abans de la revolta a Bahrain, tothom deia que les versions definitives dels cotxes no es veurien fins a les quatre jornades de proves prèvies al gran premi que havia d'iniciar la temporada. Però amb la cancel·lació de la cursa i aquells tests previs, tota l'atenció mundial cap a la F-1 estarà centrada des d'avui a Montmeló.
En les tres tandes de tests anteriors, Red Bull i Ferrari han fet la sensació de ser els equips més forts. Els primers, perquè el nou RB7 gestiona amb eficàcia el que per a la resta és tot un trencaclosques: la ràpida degradació pneumàtics subministrats per Pirelli. I és que té més adherència aerodinàmica que els seus adversaris i, per tant, castiga menys les gomes. En el cas de Ferrari, el principal actiu és la fiabilitat. Felipe Massa va tancar la tanda anterior a Montmeló amb més voltes que ningú (244) i el millor temps dels quatre dies, 1:22.625, que a partir d'avui hauria de ser una referència caducada. Tres altres punts d'atenció seran McLaren, Mercedes i Toro Rosso. Els anglesos i els alemanys, per comprovar si es tradueixen en fets les expectatives anunciades. I el constructor italià, per confirmar el que Jaume Alguersuari i Sébastien Buemi van deixar entreveure.
Quatre dies per a cada equip
Tot i que el Circuit de Catalunya estarà obert durant cinc dies als equips, cadascun només en podrà utilitzar quatre, d'acord amb la normativa de tests de pretemporada. Des d'avui i fins divendres seran a la pista Red Bull, Lotus Renault, Force India, Sauber, Toro Rosso, Team Lotus i Virgin. En canvi, Ferrari, Mercedes, Williams i HRT han decidit rodar de dimecres a dissabte. McLaren és l'únic que farà dues tandes de dos dies: avui i demà, i divendres i dissabte. Per als aficionats que vulguin assistir a aquests últims preparatius de la temporada, el Circuit posa a la venda entrades a 10 euros, vàlides per un dia (les del dissabte, 15 euros). També podran optar per les visites guiades (70 euros, entrada inclosa). L'accés serà gratuït per als que tinguin entrades per al gran premi que es disputarà el dia 22 de maig i també per als socis i oficials del Circuit i menors de 12 anys. El preu de les entrades per als tests es podrà descomptar –fins a 50 euros– en la compra d'entrades per al gran premi.