Motociclisme

MOTOR / GRAN PREMI DE MOTOCICLISME DE FRANÇA

El que no es pot controlar

Marco Simoncelli torna a ser protagonista amb una maniobra incongruent que provoca una fractura a l'espatlla de Dani Pedrosa

Casey Stoner completa un cap de setmana excel·lent amb el triomf, Rossi acaba al podi i Jorge Lorenzo és quart i manté el lideratge

Dani Pedrosa
«Simoncelli se m'ha tirat a sobre deixant anar els frens. No he pogut fer-hi res i me'n vaig d'aquí amb la clavícula trencada. Un cop més em toca la pitjor part. Acabàvem de sortir del malson de l'última operació i una altra vegada torno a estar lesionat. És molt injust, no m'ho mereixo»
Jorge Lorenzo
«Ara és fàcil parlar de Simoncelli. Jo ja ho veia. El que compra moltes butlletes li acaba tocant la rifa. El que li ha passat al Dani és una injustícia total. No s'ho mereix. Se li acabarà la mala sort, es recuperarà i lluitarà pel títol aquesta temporada»
Valentino Rossi
«Marco [Simoncelli] ha estat molt dur. No ha deixat espai al Dani. Ha estat massa agressiu i ha comès una errada perquè era més ràpid i l'hauria passat més endavant»
Casey Stoner
«El cap de setmana ha anat molt bé. Després del test de Portugal gairebé no hem tocat la moto. Ha estat fantàstic»
«Dani sempre té mala sort. Espero que es recuperi aviat. Per sort, té temps per fer-ho»
Marco Simoncelli
«Pedrosa tenia dificultats. L'he passat en la frenada i ell m'ha tornat la passada en la recta. Després ell ha frenat molt abans i jo m'he trobat en l'exterior. He intentat passar-lo i entrar al revolt. No volia tancar-lo, ha vingut per darrere i s'ha estrellat. Ho sento, però no he fet res més enllà del límit»

«Anem a 300 per hora a la pista i ens juguem la vida.» Quan Jorge Lorenzo va pro­nun­ciar aques­tes parau­les als entre­na­ments d'Esto­ril refe­rint-se a la peri­llo­si­tat que supo­sava córrer al cos­tat de Marco Simon­ce­lli no par­lava gratuïtament. Han pas­sat dues set­ma­nes mal comp­ta­des i els fets no només no l'han des­men­tit sinó que malau­ra­da­ment li han aca­bat donant la raó.

En una cursa nor­mal, sense Sic pel mig, Pedrosa hau­ria arri­bat al Gran Premi de Cata­lu­nya (5 de juny) líder del mun­dial. Però després d'anar per terra per culpa d'una acció incon­gru­ent de l'italià, el pilot de Cas­te­llar ho farà a 17 punts de Lorenzo i amb els peren­nes dub­tes sobre el seu estat físic després que es frac­turés l'espat­lla dreta. Avui li faran pro­ves per deter­mi­nar si passa per la sala d'ope­ra­ci­ons, però sigui quina sigui la solució, les pos­si­bi­li­tats de títol del català que­den ero­si­o­na­des.

Sense fre­nar.

Abans del fatal desen­llaç, el relat de la cursa res­po­nia al que havien estat els entre­na­ments. Lorenzo va fer-s'hi de valent al prin­cipi cons­ci­ent que li fal­tava ritme, però de seguida es va veure que les Honda eren ina­bas­ta­bles, també per a ell. Sto­ner i Pedrosa –el català va rodar pri­mer després d'una de les seves sor­ti­des explo­si­ves– van començar a posar metres res­pecte als rivals, i només Simon­ce­lli, també amb una Honda ofi­cial, podia seguir-los a certa distància. Amb la cursa pro­gres­sant, l'aus­tralià obria forat res­pecte al català, men­tre que aquest, que en un pri­mer moment sem­blava que feia el mateix amb Simon­ce­lli, veia com l'italià de mica en mica l'atra­pava. Rere seu, Lorenzo llui­tava amb Dovi­zi­oso i Rossi per fer­mar el quart lloc. A 14 vol­tes del final, Sto­ner, esta­bi­lit­zat en 1:33 mit­jos, mar­xava sense atu­ra­dor cap a la segona victòria de la tem­po­rada, men­tre que Simon­ce­lli atra­pava Pedrosa. Tres vol­tes més tard, el cap de set­mana del català –i qui sap si el cam­pi­o­nat– se n'anava a can Pis­traus. Sic el pas­sava, però Pedrosa ràpida­ment li tor­nava l'avançament. Impetuós, l'italià volia aca­bar la cursa massa aviat i, al final de recta en l'entrada del revolt 9 de Le Mans, amb Pedrosa havent-li gua­nyat la posició per l'inte­rior, va arri­bar per l'exte­rior sense fre­nar i, tallant-li la tra­jectòria, va col­pe­jar el de Cas­te­llar per l'impacte de la roda poste­rior de l'italià. Impos­si­ble redreçar la situ­ació, encara més amb l'espat­lla tren­cada, un fet que Pedrosa va notar a l'ins­tant. La teme­ri­tat de l'italià va ser pena­lit­zada pels comis­sa­ris, que van obli­gar-lo a pas­sar pel box. De fet, això el va por­tar del segon al sisè lloc.

Amb Sto­ner ven­ce­dor, la lluita pel segon lloc era entre Lorenzo, Dovi­zi­oso i Rossi, una pugna resolta favo­ra­ble­ment a l'italià de Rep­sol després que el mallorquí, a tres vol­tes, es passés de tra­jectòria. Molt més enrere, Toni Elias va aca­bar ter­cer en un grup de qua­tre que bata­llava per la novena posició, un resul­tat poc esca­ient al seu talent però que, veient com li van les coses al man­resà, s'ha de donar per molt ben asso­lit.

CLASSIFICACIONS

Moto GP
1r Casey Stoner (Honda)
44:03.955
2n A. Dovizioso (Honda)
a 14.214
3r Valentino Rossi (Ducati)
a 14.564
4t Jorge Lorenzo (Yamaha)
a 21.075
5è Marco Simoncelli (Honda)
a 31.245
6è Ben Spies (Yamaha)
a 31.609
7è Nicky Hayden (Ducati)
a 35.566
8è Hiroshi Aoyama (Honda)
a 51.502
9è Héctor Barberà (Ducati)
a 1.03.731
10è Karel Abraham (Ducati)
a 1.03.885
11è Toni Elias (Honda)
a 1:04.068
Abandonaments
Loris capirossi (Ducati)
a 7voltes
Dani Pedrosa (Honda)
a 11 voltes
Cal Crutchlow (Yamaha)
a 22 voltes
Randy De Puniet (Ducati)
a 27 voltes
Mundial
1r Jorge Lorenzo (Yamaha)
78
2n Casey Stoner (Honda)
66
3r Dani Pedrosa (Honda)
61
4t Andrea Dovizioso (Honda)
50
5è Valentino Rossi (Ducati)
47
6è Nicky Hayden (Ducati)
39
14è Toni Elias (Honda)
17

Alberto Puig carrega fort

El mànager de Dani Pedrosa no va mossegar-se la llengua després de la cursa comentant l'acció de Simoncelli. «Les imatges parlen per si mateixes. Fa temps que es diu que Simoncelli és un perill i crec que és un veritable ignorant. No entén res. Ens ha malmès la temporada. És absolutament indignant i espero que el seu equip sigui conscient del que tenen. Se l'hauria de tancar i que la comissió es decidís a fer alguna cosa d'una vegada. No és la primera vegada que fa una cosa així. Se'l va avisar i sembla que no fa cas a ningú.» Lorenzo, Stoner i Dovizioso ja s'havien queixat amb anterioritat del pilotatge agressiu i, a vegades, inconscient de Simoncelli.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)