Motociclisme

MOTOR / GRAN PREMI DE MOTOCICLISME DE FRANÇA

La precocitat també és una virtut

Marc Márquez completa per fi una cursa sense caure, guanya i esdevé el pilot més jove en vèncer en la segona categoria del campionat del món

Cautela. Prudència. Tant és l'una com l'altra, però el cas era que Marc Márquez no tornés a tenir cap revés en la seva entrada en el campionat del món de Moto 2, la segona categoria del mundial, després de tres caigudes en les tres primeres curses de la temporada. El pilot de Cervera va tenir-ho en compte, però fins a un cert punt. Quan, després d'haver remuntat des de la novena posició, a onze voltes del final, una errada de Bradl –fins aleshores sempre al capdavant– li va permetre col·locar-se en tercera posició, va deixar de banda els consells d'Emili Alzamora, va fer cas de les seves sensacions i ja no va parar fins a entrar el primer. «He vist que era més ràpid que els de davant», asseverava més tard. Per ell, actual campió del món de 125 cc, la victòria és un triomf de la precocitat: amb 18 anys i 118 dies és el pilot més jove que guanya en la segona categoria del campionat del món –ara Moto 2, abans 250 cc–, superant Dani Pedrosa.

Al seu ritme.

I això que la sortida no va ser, ni de bon tros, l'adequada. Va deixar anar l'embragatge massa d'hora, la moto se li va aixecar i va passar per meta en novena posició després d'una volta. No era un bon inici, i deixava en un segon terme el warm up del matí, en què havia estat el més ràpid i havia deixat entreveure que el seu ritme i no el de Bradl era el bo. El pilot alemany va governar el grup capdavanter des de l'inici, amb Luthi, Takahashi i Simón enganxats i amb Aleix Espargaró seguint-los de prop. El pilot de l'equip de Sito Pons, però, no només no va poder atrapar-los sinó que va veure com Márquez el superava cap a la meitat de cursa i l'abandonava en la que seria la seva posició al final de la cursa, el sisè lloc. Plenament instal·lat, rodant amb comoditat i confiança, el pilot del Repsol Catalunya Caixa va anar per feina quan, a vuit voltes del final, van caure quatre gotes. Sabia que si la cursa s'aturava no hi hauria represa –s'havien complert tres quartes parts del programa– i al final de la recta principal va superar Takahashi, després d'haver-ho provat sense èxit en la volta anterior. Una seqüència, la de provar-ho i superar-lo després, que també li va valer per passar comptes amb Luthi. Hi faltaven encara cinc voltes, però ningú va poder seguir-lo. Al contrari, Marc va marxar sense dir ni adéu.

De la resta de catalans, Pons i Cardús van caure quan rodaven fora dels punts, Rabat va acabar el 21è tot i els problemes al dit, mentre que Pol Espargaró va rodar des de la meitat de la cursa en el grup que lluitava pel setè lloc.

CLASSIFICACIONS

Moto 2
1r Marc Márquez (Suter)
43:03.308
2n Yuki Takahashi (Moriwaki)
a 1.982
3r Stefan Bradl (Kalex)
a 2.237
4t Julián Simón (Suter)
a 2.349
5è Thomas Luthi (Suter)
a 2.609
Aleix Espargaró (Pons Kalex)
a 12.295
7è Simone Corsi (FTR)
a 18.739
8è D. Aegerter (Suter)
a 18.918
9è Bradley Smith (Tech 3)
a 20.408
10è Alex De Angelis (Motobi)
a 20.566
13è Pol Espargaró (FTR)
a 23.676
21è Tito Rabat (FTR)
a 35.765
Abandonament
Àxel Pons (Pons Kalex)
a 3 voltes
Ricky Cardús (Moriwaki)
a 7 voltes
Mundial
1r Stefan Bradl (Kalex)
77
2n Julián Simón (Suter)
49
3r Andrea Iannone (Suter)
48
4t Yuki Takahashi (Moriwaki)
47
5è Thomas Lüthi (Suter)
47
6è Simone Corsi (FTR)
46
7è Alex De Angelis (Motobi)
32
Marc Márquez (Suter)
25
12è Aleix Espargaró (Pons Kalex)
15
14è Pol Espargaró (FTR)
13
16è Tito Rabat (FTR)
9
26è Ricky Cardús (Moriwaki)
2
27è Àxel Pons (Pons Kalex)
1
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)