MOTOR / FÓRMULA 1 AL CIRCUIT DE CATALUNYA
A Vettel li fan suar la victòria
Fantàstica prestació de Hamilton, que lluita per la victòria fins a l'últim revolt
Alonso anima l'inici sent líder 19 voltes però, sense màquina, acaba cinquè i doblat
Webber no treu profit de la posició preferent i Button li pren el lloc en el podi
Cursa anònima de Jaume Alguersuari, novament al darrere de Buemi
Que Vettel guanyi i es destaqui en el campionat ja no és notícia, per bé que ja són 41 els punts que el separen del segon, Lewis Hamilton. Sí que és novetat que a Vettel el facin córrer de debò, com ahir ho va fer Lewis Hamilton en una cursa memorable que demostra que McLaren té un cotxe molt competitiu i que, d'altra banda, Ferrari no acaba d'arribar, i molt menys amb els pneumàtics durs.
I tot això després que Alonso fes aixecar els aficionats de les tribunes amb una sortida espectacular que el va situar líder fins al seu segon canvi de pneumàtics. El compost tou va durar, en general, entre 10 i 15 voltes i el dur, que la majoria de favorits van deixar pel final, havia de durar entre 17 voltes (Button, Vettel, Webber) i 27 (Alonso). No és estrany que l'asturià, sense rodes, acabés doblat. Pitjor li va anar al seu company Felipe Massa, que no només no va fer avançaments de mèrit, sinó que va ser molt poc combatiu en el cos a cos i, avorrit, sense rodes i sense moral, es va retirar a sis voltes del final amb el canvi trencat.
Aquest va ser el principal maldecap dels equips. Dels capdavanters, tots menys Button –el que els cuida més– van haver de fer quatre canvis –i, per tant, van esgotar les existències– i Vettel i Hamilton van calcar els dos últims stints amb goma dura per evitar fer-ne un cinquè. La variant alternativa –allargar molt les dues primeres aturades i anar a tres– va permetre a Nick Heidfeld acabar vuitè després d'haver sortit des de l'últim lloc de la graella, fent les últimes voltes a ritme de Vettel i Hamilton –que es jugaven la victòria– i enganxant-se al clatell dels Mercedes de Rosberg i Schumacher. El Kàiser va acabar resistint la pressió del seu company d'equip.
Un miratge.
En aquesta segona aturada a boxs Hamilton també va superar Alonso. Jenson Button, que havia sortit fatal (novè) començava a progressar i s'entreveia un seriós aspirant al podi si es confirmava que aniria a una aturada menys, com així va ser.
A menys de mitja cursa, Alonso i Webber muntaven el tercer joc de rodes. I Vettel i Hamilton ho feien poc després. L'australià s'enganxava a Alonso, però en la zona lenta de l'estadi el Ferrari s'escapava uns metres, suficients per resistir el Red Bull gràcies al KERS, que compensava l'efecte de l'aleró mòbil de l'australià. Webber, però, tampoc no va voler entrar gaire en el cos a cos.
La remuntada de Button es va concretar en la volta 36, quan va superar Webber i Alonso amb una facilitat insultant. Amb compost tou encara fresc (sis voltes d'ús) i dur en els seus rivals. El podi ja era seu.
Vettel va posar el seu últim joc de rodes a 18 voltes del final i Hamilton, a 17. Abans, només un segon els separava perquè, sorprenentment, a mesura que s'esgotava la vida útil de la goma, Hamilton retallava distàncies. Així va ser en l'últim tram de cursa. El McLaren es va convertir en l'ombra del Red Bull i, amb la volta ràpida en cursa, es va situar a set dècimes. Quedaven onze voltes però Hamilton només va fer un intent seriós –però sense possibilitats reals– al final de recta de la volta 56. La seguretat de Vettel i el funcionament erràtic de l'aleró mòbil del McLaren van fer la resta.
Alguersuari, per oblidar.