GRAN PREMI DE MOTOCICLISME DE CATALUNYA
Un escenari assenyalat
La cursa de Montmeló fa vint anys que és l'inici del tram més determinant del campionat
Serà la primera de sis curses en els propers vuit caps de setmana
Montmeló torna a ser aquest cap de setmana el centre mundial del motor, amb la celebració del Gran Premi de Catalunya de Motociclisme. Quinze dies després de la disputa de la prova del campionat de fórmula 1, les capacitats i la magnífica salut del traçat català tornen a quedar paleses. Serà el vintè any consecutiu que els millors pilots del món arriben al país, i ho faran en un gran premi en què els elements col·laterals demanen tot el protagonisme.
Començant per l'absència en la cursa de Dani Pedrosa, fet indestriable del permanent debat sobre quins són els límits de la conducció, amb Marco Simoncelli a l'epicentre d'un discurs iniciat per Jorge Lorenzo i alimentat per la gran majoria de la graella llevat, curiosament, del gran damnificat, Pedrosa –ahir el seu equip va confirmar que no s'ha recuperat a temps de la intervenció a què va ser sotmès el 18 de maig–. A aquest ambient enrarit –Fausto Gresini, director de l'equip de Sic, feia públic dimarts que el seu pilot havia rebut amenaces de mort en el web de l'equip–, s'hi ha d'afegir la qüestió climàtica, amb previsions que es mouen en la indefinició i que no descarten un cap de setmana amb el cel brut, sinó tapat. Tot plegat, circumscrit en el que és l'inici del moment clau per definir la temporada perquè s'enllaça un tram del calendari amb sis curses –Montmeló, Silverstone, Assen, Mugello, Sachsenring i Laguna Seca– en només vuit caps de setmana.
Lorenzo o Stoner.
Rere del duet capdavanter en la classificació del mundial –separats per només 12 punts–, i a una distància que cada vegada sembla més difuminada, Simoncelli, Dovizioso i Rossi. Per al pilot de Gresini, les millors notícies arribaran si no és notícia, si passa desapercebut i pot completar un cap de setmana normal. En aquest cas, situar-lo al podi no és ni de bon tros agosarat. Per a Dovizioso, la memòria del ritme que tenia fa un any –va caure a mitja cursa quan era segon i intentava atrapar Lorenzo– li ha de donar l'empenta que sembla mancar-li per batallar amb propietat pels llocs d'honor. Quant a Rossi, la prova ha de servir per adjectivar adequadament el podi de Le Mans, aleshores qualificat d'irreal per l'incident entre Simoncelli i Pedrosa. Més enrere, però amb l'esperança que la diferència sigui cada dia més escassa, Toni Elias provarà d'acabar per primera vegada a Montmeló una cursa de Moto GP. El manresà, a qui Honda ha proveït amb el xassís del 2011, aspira que els seus progressos siguin alguna cosa més que infinitesimals, i encarar així amb bon ànim el que projecta el calendari imminent.
Marc Márquez. Aixecar-se també és en l'ideari d'un campió.
Sense Dani Pedrosa, Lorenzo i Stoner s'entreveuen com a màxims favorits per guanyar diumenge
Toni Elias podrà estrenar aquest cap de setmana el xassís de Honda del 2011
Reforçada l'oferta de transport públic
Per tal d'evitar tant com sigui possible les retencions, aquest cap de setmana l'oferta de transport públic per accedir al Circuit es multiplicarà. Així, per exemple, en tots dos sentits i des de les 7.30 h del matí per a l'anada i les 15.20 h de la tarda per a la tornada, Renfe programarà trens especials dissabte i diumenge del trajecte rodalies Montmeló-Barcelona amb una freqüència mitjana de 15 minuts, fet que afegirà 20.000 places a les més de 80.000 habituals. Igualment, l'empresa Sagalés farà servei especial d'autobús des del divendres i fins diumenge des de Barcelona, amb una freqüència de 30 minuts. Per consultar preus i horaris, es pot accedir a www.segales.com.
Rossi, l'absent l'any passat
El pilot que més vegades ha guanyat a Montmeló, Valentino Rossi, tornarà aquest cap de setmana al que és el seu segon circuit preferit. L'italià, vencedor en nou ocasions a Catalunya –sis en Moto GP, dues en 250cc i una en 125cc–, no va córrer l'any passat després que ara fa un any (el dissabte 5 de juny) es va fer una fractura oberta de tíbia i peroné en els entrenaments de Mugello. Es va dir que en tindria per a cinc mesos, però va tornar un mes i mig més tard, el 18 de juliol a Sachsenring.