MOTOR / GRAN PREMI DE CATALUNYA DE MOTOCICLISME MOTO 2
«La moto no s'ha de marejar»
—Després d'Estoril estava gairebé avergonyit.
—«Sí, va ser un desastre. No havíem començat malament. A Jerez i a Qatar tenia feeling amb la moto, però a Estoril va ser desastrós, un dels pitjors caps de setmana de la meva vida. Vam anar a entrenar-nos a Aragó, van anar molt bé tots els canvis que vam fer i a Le Mans vam anar ràpid i vam ser competitius. I aquí de moment ho som igual.»
—Al Motorland, què van canviar exactament?
—«La moto de dalt a baix. Vam tenir un dia d'entrenament de les nou del matí a les cinc de la tarda i vam provar mil coses. Al final vam veure que aquesta moto no és una 2,5, és una moto GP i no s'ha de marejar amunt i avall. Quan tens una configuració més o menys bona has d'anar endavant. La vam mantenir i a Le Mans va funcionar tot des del primer dia. I fins avui que no hem tocat gairebé res.»
—Per tant, la moto d'ara i la de Qatar no tenen res a veure?
—«No. La base de la moto no és gaire lluny de les primeres curses, però a Portugal vam fer uns canvis que van ser pitjor i vam decidir tornar enrere i, en certa manera, tornar a començar. Res a veure no, però ha canviat bastant, la veritat.»
—Per tant, se sent preparat per fer-la grossa?
—«En tinc moltes ganes, però està tot molt ajustat. De ritme estem millor que de volta ràpida, i penso que tenim ritme de sis primers. Hi haurà molta guerra a la cursa. A veure si el temps aguanta i podem fer una bona cursa. Estem fent una bona feina tot el cap de setmana i som un dels candidats.»
—I el temps?
—«Jo tinc ganes que no plogui. Per sort aquesta és una pista d'aquelles que ràpidament s'assequen. En tot cas sembla que per la cursa no plourà.»
—Si plou es veu també al davant?
—«Amb aigua no hem anat gaire ràpid aquesta temporada. Altres anys hi he anat més, però ens haurem d'adaptar. Al final, el que compta és que la moto està bé, al meu gust i això és l'important. Espero ser competitiu de totes les maneres.»