Més motor

MOTOR / GRAN PREMI D'ALEMANYA DE MOTOCICLISME MOTO GP

Pedrosa sempre hi és

El pilot de Repsol torna a vèncer, al davant de Lorenzo i de Stoner

Amagat al primer tram de cursa, va afirmar-se imponent a la part final

Lorenzo retalla de nou a Stoner i engrandeix la pugna que tenen pel títol

Dani Pedrosa
«És una sensació increïble tornar després d'un llarg període d'operacions i recuperació i aconseguir la victòria tan aviat. No m'ho esperava»
«És un gran alleujament per mi després d'haver-ho passat tan malament. He patit menys que a Mugello per com és aquí el circuit, tot i que he acabat amb problemes de sensibilitat a la mà dreta»
«Al principi no em sentia bé amb la moto, però a la meitat de la cursa he decidit tirar i ha funcionat. Vull donar les gràcies a la família, als metges –ells saben com he patit per tornar a estar aquí–, i a l'equip i als fans, que mai s'han rendit»
Jorge Lorenzo
«He fet una cursa fantàstica. L'avançament final ha estat un miracle. El resultat és molt important per nosaltres»
Casey Stoner
«Ho he intentat tot, però en Jorge ha anat a la zona bruta del traçat i, tot i que era molt arriscat, ha mantingut la posició»
Toni Elias
«Estic molt frustrat. Amb prou feines he pogut acabar setzè. Tot i això no perdo la motivació ni la concentració, i veurem què passarà a Laguna Seca»

Dani Pedrosa és un pilot espe­cial, i pot­ser per això ja ha gua­nyat cinc vega­des en un traçat com Sach­sen­ring, sin­gu­lar, únic. Pedrosa és dife­rent, gua­nyi o perdi, cai­gui o faci la volta ràpida. No se sap com esta­rien la resta de pilots amb un cos mase­gat com el seu. Se sap, però, que la capa­ci­tat de sofri­ment de Pedrosa és extra­or­dinària, i pot­ser per això, després de tres inter­ven­ci­ons quirúrgi­ques a l'espat­lla dreta fa poc més d'un mes, encara pot pilo­tar fins allà on no arriba ningú, ni els dos únics aspi­rants al títol mun­dial. Dani Pedrosa va gua­nyar, però no va tor­nar perquè el català no ha mar­xat mai.

Sem­pre hi és, el de Cas­te­llar del Vallès. En oca­si­ons, com per exem­ple ahir, si la moto també res­pon al seu talent, ni la pre­ca­ri­e­tat física és impe­di­ment. Pedrosa és un lle­pa­fils amb la mecànica. Neces­sita que tot esti­gui en per­fecte sin­to­nia, que res no gri­nyoli. Quan això passa, com a la segona mei­tat de la cursa d'ahir, no té atu­ra­dor. Amb la moto òptima, Dani avança com ningú, passa pel revolt tal­ment com si portés una 125cc i talla el vent silenciós, imper­cep­ti­ble i ina­bas­ta­ble. I s'escapa, sem­pre que l'ordre uni­ver­sal és el que dis­posa el català, l'horitzó és el límit. Malau­ra­da­ment, l'inci­dent de Le Mans ha robat a l'afi­ci­o­nat una pugna pel títol com la d'ahir al sinuós per­fil de Sach­sen­ring: Sto­ner, Lorenzo, Pedrosa; Lorenzo, Sto­ner, Pedrosa o Pedrosa, Lorenzo i Sto­ner. Alte­ra­ci­ons de l'ordre que no mini­mit­zen gens ni mica un pro­ducte sen­sa­ci­o­nal. Ara, un mun­dial amb Dani d'àrbi­tre i dos pre­ten­dents que obse­quien tant com ambi­ci­o­nen.

En grup.

Després de la clàssica bona sor­tida de Pedrosa, la cursa va des­gra­nar-se en grup, pri­mer amb Lorenzo manant al davant de les Honda ofi­ci­als –Sto­ner, Pedrosa, Dovi i Simon­ce­lli– i, més tard, amb Sto­ner en pri­mer lloc. Després de 13 vol­tes l'aus­tralià va prémer l'acce­le­ra­dor, tra­ient el gra de la palla i dei­xant el podi emmar­cat, amb ell, Lorenzo i Pedrosa. A Dovi­zi­oso i Sic els atra­pa­ria Spies, i per a ells la lluita seria pel quart lloc. Més enrere, les Ducati ofi­ci­als de Hay­den i Rossi se les tenien amb l'única Suzuki de la gra­e­lla, la de Bau­tista, en un epi­sodi més d'una tem­po­rada per obli­dar d'Il Dot­tore. Més lluny encara, Toni Elias no sor­tia del cal­vari, i rodava sol amb una moto con­fi­gu­rada exclu­si­va­ment pels seus mecànics. El man­resà, per­dut, tindrà el nord-ame­ricà Ben Bos­trom de com­pany de box a Laguna Seca, en la que podria ser la seva penúltima, sinó última, cursa amb LCH.

Al davant, el grup de tres era lide­rat ara per Lorenzo i Dani, veient que Sto­ner no seguia al campió del món, pas­sava el seu com­pany d'equip. Ja amb la moto al seu gust el català flai­rava el tri­omf, pas­sava el mallorquí en la recta prin­ci­pal i, tot i que res­ta­ven nou vol­tes, va enfi­lar, sense pausa, cap a la victòria. No el seguien ni Lorenzo ni Sto­ner, per a qui res­tava el segon lloc, posició que Lorenzo, genuí, va gua­nyar-se pròpia­ment amb un avançament bru­tal al dar­rer gir.

CLASSIFICACIONS

Cursa
1r Dani Pedrosa (Honda)
41:12.482
2n Jorge Lorenzo (Yamaha)
a 1.477
3r Casey Stoner (Honda)
a 1.568
4t Andrea Dovizioso (Honda)
a 10.513
5è Ben Spies (Yamaha)
a 10.719
6è Marco Simoncelli (Honda)
a 10.923
7è Álvaro Bautista (Suzuki)
a 27.451
8è Nicky Hayden (Ducati)
a 27.510
9è Valentino Rossi (Ducati)
a 27.576
10è Colin Edwards (Yamaha)
a 33.491
11è Hèctor Barberà (Ducati)
a 38.944
12è Karel Abraham (Ducati)
a 39.148
13è Randy De Puniet (Ducati)
a 39.415
14è Cal Crutchlow (Yamaha)
a 39.477
15è Hiroshi Aoyama (Honda)
a 54.516
16è Toni Elias (Honda)
a 1:12.335
17è Sylvain Guintoli (Ducati)
a 1 volta
Mundial
1r Casey Stoner (Honda)
168
2n Jorge Lorenzo (Yamaha)
153
3r Andrea Dovizioso (Honda)
132
4t Valentino Rossi (Ducati)
98
Dani Pedrosa (Honda)
94
6è Ben Spies (Yamaha)
85
7è Nicky Hayden (Ducati)
85
8è Marco Simoncelli (Honda)
60
9è Colin Edwards (Yamaha)
59
10è Hiroshi Aoyama (Honda)
57
11è Hèctor Barberà (Ducati)
49
12è Karel Abraham (Ducati)
41
13è Álvaro Bautista (Suzuki)
39
14è Toni Elias (Honda)
35
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)