La neu obliga Ferrari a canviar de plans
Fórmula 1. L'Scuderia suspèn la presentació del nou monoplaça i aquest divendres es limitarà a subministrar imatges i informació via internet
Quan el 16 de gener Ferrari va enviar les sol·licituds d'acreditació per assistir avui a la presentació del cotxe que aquest any pilotaran Fernando Alonso i Felipe Massa, era difícil imaginar que l'acte seria suspès. La cita era a dos quarts d'onze en punt del matí a la pista de Fiorano, des de fa un parell de dies totalment coberta per la neu i amb expectatives que la situació empitjori. Per això, i preveient les grans dificultats que no només els aproximadament 300 invitats sinó també pilots i personal de l'equip tindrien per arribar a Maranello, a l'Scuderia no li va quedar cap altra alternativa que suspendre l'acte i anunciar que oferirà a través del seu web les imatges i informació tècnica del nou monoplaça. Poca cosa se'n sap, del nou cotxe, ni tan sols quina denominació tindrà. Hi ha qui diu que la part frontal serà revolucionària, però tot plegat són especulacions.
Canvi de criteri
En canvi, més fonament sembla que hi ha en els que veuen la influència que la marca italiana hauria pogut tenir en la decisió de Charlie Whiting i el departament tècnic de la FIA de prohibir el sistema hidràulic que anteriorment havia autoritzat a Lotus, que mantenia invariada l'altura de la part davantera del cotxe en les frenades, amb la qual cosa no hi havia transferència de masses ni variacions del flux aerodinàmic. Lotus va provar aquest sistema en els tests per a joves pilots a Abu Dhabi, l'endemà de l'últim gran premi de la temporada 2011, i tant McLaren com Mercedes i Williams van començar a treballar-hi immediatament per no perdre pistonada.
Williams i McLaren, al Penedès
De camí cap a Jerez, on dilluns es faran els primers entrenaments col·lectius de pretemporada, dos equips de F-1 faran sessions privades de test en la pista que Idiada (Institut d'Investigació Aplicada de l'Automòbil) té a Santa Oliva al Baix Penedès. Williams va provar-hi per primera vegada el nou FW34, a porta tancada, i probablement amb Valteri Bottas al volant. El cotxe es mostrarà oficialment el dia 7 a Jerez. A Idiada també hi serà McLaren, amb el flamant MP4/27 presentat dimecres. L'any passat ja va fer el primer test del model 2011. Se sap que Oliver Turvey pilotarà el nou McLaren, en principi durant el cap de setmana. També ahir algunes fonts apuntaven que s'hi podria deixar caure Ferrari.