Motociclisme

Només és el primer dia

El suís Thomas Luthi avantatja de mig segon Pol Espargaró i de més d'1,3 Márquez en l'inici del Gran Premi de Catalunya

Tant el pilot de Granollers com el de Cervera es mostren confiats en la seva feina

La igualtat no cedeix, i entre el 4t i el 17è hi va haver 0,2 segons

La cursa és la culminació del cap de setmana, i quan es comença bé normalment també més a prop s'està d'acabar bé. Però si no és el cas, per això es van inventar els divendres en els cap de setmana dels gran premis, per donar oportunitat a refer allò que s'ha provat i no ha sortit com s'esperava.

El suís Thomas Luthi va volar ahir en el primer dia d'entrenaments de Moto 2. No se sap exactament en quines condicions –amb quins pneumàtics o amb quina configuració de moto–, però va fer-ho fins que va caure a poc menys de vuit minuts que acabés la segona sessió cronometrada. Lluny –molt si la igualtat és encara la mesura de totes les coses en la categoria reina del campionat del món– van rodar la resta de pilots de la graella. També els dos que li rebaten raons i argumentacions en aquest inici del campionat: Pol Espargaró i Marc Márquez. Tant el pilot de Granollers com el de Cervera van fer la seva millor volta en la primera sessió, la del matí. Però tots dos van acabar el dia amb el mateix discurs: preocupar-se la tarda dels divendres no és propi dels campions.

Provant, provant

És cert que en mig segon a Moto 2 hi ha sempre més de deu pilots. Ahir, en 0,240 n'hi havia fins a catorze. Però eren els que anaven del quart (Andrea Iannone) al dissetè lloc (Bradley Smith). Davant seu, Pol Espargaró i Scott Redding, i, encara més endavant, a mig segon, i aparentment inabastable per a la resta, Tom Luthi. El pilot de Suter va estar des de la meitat de la segona sessió marcant el millor registre, amb més d'un segon respecte a qui el seguia a la taula dels temps. Ara bé, tot es pot explicar. Només va ser una volta, la que va fer per sota d'1:47, Luthi –el seu 1:46.597 és inferior a la pole de Bradl de l'any passat (1:46.753)–. Per contra, el seu millor ritme va quedar establert en 1:47. Baixos, això sí, en comparació amb els alts que van marcar tant Redding com Espargaró. El pilot de l'equip de Sito Pons, però, estava tranquil, i va assegurar que no havien utilitzat encara cap dels pneumàtics que portaran demà. A partir de Iannone baixar d'1:48 va ser un fet puntual. També per a Marc Márquez, que només va fer-ho en la tanda del matí. El lleidatà admetia que s'havien perdut en molts moments de la segona, provant, ja fos per tenir més adherència o per entrar millor als revolts. O el que fos. En qualsevol cas, si estava nerviós ho amagava molt bé. El banc de proves va fer que d'entre els sospitosos habituals a guanyar curses fos l'únic absent de la part alta dels registres.

No tan lluny

Per a la resta de pilots catalans el got pot veure's mig buit o mig ple, segons es miri la taula de temps del dret o del revés. Tito Rabat i Toni Elias, per exemple, van acabar molt lluny del temps de Luthi, però en canvi van vorejar el quart millor temps del dia, marcat per Iannone. El pilot d'Alella va fer el seu millor temps al matí i el seu ritme, ahir, va quedar establert en 1:48 baixos. Quant al de Manresa, si bé no és on voldria ser, no n'està tan lluny com n'ha estat en la resta de grans premis i té detectat on perd el temps: en l'últim sector (mig segon).

Encara no estem del tot còmodes amb la moto, però el cert és que estem força satisfets del ritme
Casey Stoner
El nostre principal objectiu per avui [ahir] era provar els pneumàtics per la cursa
Dani Pedrosa
No ha anat tan malament com sembla però hem de trobar adherència en l'acceleració
Valentino Rossi
Estic molt content perquè penso que hem trobat el camí a seguir durant tot el cap de setmana
Aleix Espargaró
Hem començat bé el gran premi i això ens dóna confiança pensant en la carrera
Maverick Viñales
Estem contents. Hem de millorar detalls, com ara la frenada arribant després de velocitat punta
Jorge Lorenzo
Hem fet un pas endavant que ens ajudarà a trobar la posada a punt per ser a davant
Toni Elias
La veritat és que m'ha costat una mica. Hem provat moltes coses i potser ens hem embolicat una mica
Marc Márquez
No hem fet servir les gomes de diumenge i tenim tot un dia per treballar. Sabem què fem, i si no, tenim un pla B
Pol Espargaró
Moto 3
1r Louis Rossi (FTR Honda)
1:52.624
2n Maverick Viñales (FTR Honda)
a 0.150
3r Sandro Cortese (KTM)
a 0.284
4t Miguel Oliveira (Suter Honda)
a 0.960
5è Danny Kent (KTM)
a 0.992
6è Romano Fenati (FTR Honda)
a 1.041
7è Héctor Faubel (Kalex KTM)
a 1.142
8è Zulfahmi Khairuddin (KTM)
a 1.213
9è Efren Vázquez (FTR Honda)
a 1.355
10è Luis Salom (Kalex KTM)
a 1.455
11è Alexis Masbou (Honda)
a 1.583
12è Alessandro Tonucci (FTR Honda)
a 1.769
13è Jack Miller (Honda)
a 1.774
17è Àlex Rins (Suter Honda)
a 1.894
18è Àlex Márquez (Suter Honda)
a 2.121
26è Isaac Viñales (FTR Honda)
a 2.652
Moto 2
1r Tom Luthi (Moto)
1:46.768
1n Pol Espargaró (Kalex)
a 0.536
3r Scott Redding (Kalex)
a 0.574
4t Andrea Iannone (Speed Up)
a 1.016
5è Alex De Angelis (Suter)
a 1.032
6è Mike Di Meglio (Speed Up)
a 1.076
7è Takaaki Nakagami (Kalex)
a 1.100
8è Mika Kallio (Kalex)
a 1.122
9è Johann Zarco (Motobi)
a 1.159
10è Randy Krummenacher (Kalex)
a 1.228
11è Tito Rabat (Kalex)
a 1.229
13è Toni Elias (Suter)
a 1.254
16è Marc Márquez (Suter)
a 1.356
18è Àxel Pons (Kalex)
a 1.503
19è Ricky Cardús (AJR)
a 1.585
22è Jordi Torres (Tech 3)
a 1.797
Moto GP
1r Jorge Lorenzo (Yamaha)
1:42.099
2n Álvaro Bautista (Honda)
a 0.207
3r Carl Crutchlow (Yamaha)
a 0.348
4t Andrea Dovizioso (Yamaha)
a 0.493
5è Héctor Barberà (Ducati)
a 0.540
6è Casey Stoner (Honda)
a 0.676
7è Ben Spies (Yamaha)
a 0.703
Dani Pedrosa (Honda)
a 0.771
9è Stefan Bradl (Honda)
a 0.844
10è Nicky Hayden (Ducati)
a 0.958
11è Karel Abraham (Ducati)
a 1.216
12è Valentino Rossi (Ducati)
a 1.438
13è Aleix Espargaró (ART)
a 2.639
14è Randy De Puniet (ART)
a 2.672
15è Michele Pirro (FTR)
a 3.532
19è Ivan Silva (BQR)
a 4.401

Un grup de tres a Moto 3

Maverick Viñales va començar el cap de setmana tal com està escrit en el seu guió: anant ràpid des del primer minut de la primera sessió de cronometrats lliures. També van ràpids Louis Rossi, el vencedor de la cursa de Le Mans, i Cortese, líder del campionat del món. Però això no treu la son al pilot de Roses –a la foto, Jové l'observa a la pantalla–. En la segona sessió, la bona per a la immensa majoria de la graella, va fer tres tandes, dotze voltes senceres –un dels que més en fan d'entre els aspirants– i també va ser el pilot que més girs al circuit va fer per sota d'1:53 (quatre). Només li va faltar fer la volta ràpida, honor aquest que va recaure en el francès Rossi, ahir lleugerament més ràpid que el rosinc en els dos primers parcials, però no en els dos últims, en què es guanyen les curses. Ells tres van menjar a part, amb el quart, Miguel Oliveira, a quasi un segon. Més endarrerits, a 1,8 i a 2,1 segons, Rins i Márquez, els Àlex del pàdoc. En tots dos casos, tot i els problemes físics que arrosseguen –dit Rins, espatlla Márquez–, va poder més el neguit d'un primer dia a casa en una prova del mundial que res més. La moto va bé i només han de trobar el feeling per deixar-se anar. Márquez va fer més voltes en 1:54 alts, però en tots dos casos el no-ritme van tenir-lo rodant en 1:55 baixos, molt lluny dels temps capdavanters.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)