Més motor

LA CRÒNICA

Montjuïc no es pot perdre

En el moment de l'accident el Revival estava assolint l'objectiu de tornar a sentir el rugit dels motors a Montjuïc
“Això és millor que Mònaco, no sabeu el que teniu”, va afirmar Jochen Mass, últim guanyador de la F-1, el 1975

El que dissabte passat al matí havia començat com una gran festa per reviure el que va ser el circuit de Montjuïc es va tòrcer de cop i volta cap a dos quarts de dotze. Un control va resultar ferit de gravetat en un accident imprevisible, al revolt de la Rosaleda, i els fets van dur l'organització, Rally Classics, a cancel·lar el Barcelona Montjuïc Revival, un esdeveniment que veia la llum després de tres anys de feina.

Fins aquell moment, tot estava sortint a cor què vols. Hi havia detalls per polir, com no podia ser d'una altra manera en tractar-se d'una primera edició d'una aventura força complexa. De fet, la prova va començar amb retard, mentre els organitzadors, l'Ajuntament i la Guàrdia Urbana donaven els últims tocs a les estrictes mesures de seguretat previstes per dur a terme una sèrie de mànigues de demostració. Amb tot, el Barcelona Montjuïc Revival estava aconseguint l'objectiu que es tornés a sentir el rugit dels motors al llegendari traçat del parc de Montjuïc. D'això es tractava.

Els que van tenir l'oportunitat de rodar pel circuit, i els moltíssims aficionats que van poder tornar a veure i sentir cotxes i motos clàssics en un escenari que és l'enveja de Mònaco, van viure un somni fugaç que seria una llàstima que s'acabés esfondrant per un succés lamentable però fortuït, i en cap cas degut a mancances en la seguretat del traçat, ja que a la zona en qüestió hi estava prohibida la presència de públic, tret dels membres de l'organització.

Es va produir un accident i com a tal s'ha d'assumir, però això no pot aigualir la il·lusió de tanta gent, perquè Montjuïc és un patrimoni de la ciutat de Barcelona que s'ha de defensar.

Com a últim guanyador del gran premi de fórmula 1 a Montjuïc (l'any 1975), Jochen Mass, de 66 anys, va ser el convidat d'honor de l'organització, i ho tenia clar: “Això és millor que Mònaco; no sabeu el que teniu aquí”, va assegurar. L'expilot alemany va explicar a El 9 Esportiu la raó de ser d'un esdeveniment d'aquestes característiques. “Aquests cotxes se'ls ha de fer sortir de tant en tant. Un cap de setmana com aquest és una cosa meravellosa: porta records i atreu la gent”, va afirmar. Com a suggeriment als organitzadors, Mass va dir que un esdeveniment així no necessàriament ha de ser anual. “És una gran idea i es podria fer cada dos anys”, va apuntar.

L'organització, amb el seu president, Àlex Romaní, al capdavant, està decidida a continuar treballant per tal de fer reviure l'ambient que es vivia dissabte al matí al pàdoc (situat a l'avinguda Maria Cristina) i al conjunt del traçat. “Poder circular a Montjuïc no té preu”, deia un dels pilots participants, mirant de resumir un sentiment generalitzat entre els apassionats del motor. “Barcelona necessita una cosa així i seria una llàstima que això es perdés”, hi va afegir un altre corredor.

A curt termini, el més important és l'estat del ferit; mirant més enllà, el que s'ha de evitar tant sí com no és que el mateix Montjuïc en sigui una altra víctima.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)