Ral·lis

Volkswagen: un segon lloc amb gust de victòria

Motor. En el debut del VW Polo R en el Ral·li de Montecarlo, Ogier sols es va veure superat per Loeb. Això fa del francès el líder virtual del campionat

Loeb no guanyarà el mundial de ral·lis d'enguany, però Sébastien potser sí. Aquesta aparent incongruència la planteja el fet que Loeb i Ogier, els dos primers classificats del Montecarlo –la primera prova del WRC 2013, que es va disputar la setmana passada–, comparteixen el nom de pila. I també unes incontenibles ganes de guanyar.

Però Loeb ja ha deixat clar que la victòria al Principat no farà que es repensi la decisió de disputar tan sols quatre proves el 2013, cosa que fa impossible que sumi un desè títol als nou que ja té l'any de la seva retirada dels ral·lis. “Vaig decidir fer una altra cosa, i no vaig prendre aquesta decisió pensant que trobaria a faltar el que faig ara”, va dir l'alsacià quan va baixar del podi, diumenge passat.

VW sorprèn en el debut

Llavors, si el primer no compta, el líder virtual del campionat –i tal vegada el màxim favorit– és l'altre Seb, oi?

La veritat és que el debut de Volkswagen en el campionat va sorprendre els mateixos directius de la marca. Però tant o més important que el resultat en si va ser la gestió d'una prova molt complicada que fa ver un equip totalment nou (tot i que l'any passat van fer un valuós rodatge fent córrer Ogier amb un Skoda Fabia).

“L'equip va demostrar que està a punt per al campionat del món de ral·lis”, va dir Jost Capito, director de competició de VW. “No hi va haver cap errada, ni el més petit problema”, va afegir, abans de desfer-se en elogis per a Ogier: “No es pot valorar prou la seva actuació. Era el seu primer Monte amb un WRC. No hi ha cap altre ral·li en què el pilot influeixi tant en el resultat.”

Les paraules de Capito fan palès que l'inici del campionat (Montecarlo i la prova següent, Suècia) no és indicatiu del nivell de forma que cal esperar la resta de la temporada. Ogier hi està d'acord: “Haurem d'esperar el primer ral·li sobre terra [Mèxic, la tercera prova] per entendre el nivell de rendiment que podem assolir.”

Ogier, favorit... o no?

En qualsevol cas, l'objectiu de Volkswagen el 2013 no és el títol mundial. “La nostra prioritat inicial és adquirir tota l'experiència possible en els ral·lis”, assegura Ogier.

Però de moment és el líder virtual. “Crec que és la primera vegada que estic content amb un segon lloc. Normalment, sols estic satisfet si guanyo.” Tot arribarà, Seb.

Els Ford, desapareguts en combat

En la seva nova posició d'equip, diguem-ne, semioficial, M-Sport va decidir fer pujar els joves més trempats del món dels ral·lis als seus Ford Fiesta amb els colors de Qatar. Una aposta arriscada, però ni el mateix cap de l'equip, l'expilot Malcolm Wilson, devia imaginar que acabaria el Montecarlo amb els seus quatre cotxes tocats. L'únic Ford de M-Sport a la meta va ser el de Mads Ostberg... després de perdre sis minuts en carregar-se la suspensió en l'últim tram del ral·li. Ievgueni Novikov i Juho Hänninen van ser víctimes del Col de Turini, i Thierry Neuville va caure en la primera etapa. Són coses de la joventut...

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)