Ral·lis

Ogier i Volkswagen prenen el relleu

Ral·li de Suècia. Amb la prima de punts del Power Stage, el pilot francès arrodoneix una esplèndida actuació i ja és líder del mundial

Sébastien Ogier va fer doblement història ahir: d'una banda, va donar a Volkswagen la primera victòria en el mundial de ral·lis modern, tot just en la seva segona participació (un VW Golf ja n'havia aconseguit una el 1987); de l'altra, es va erigir en el primer pilot no escandinau que guanyava a Suècia des de Sébastien Loeb el 2004.

Per acabar-ho d'adobar, el francès de 29 anys va assolir el triomf derrotant el gran dominador de l'especialitat, Loeb. Amb aquest resultat, Ogier pren la iniciativa en el campionat de pilots, i sols els dos puntets sumats per Hirvonen –tot i acabar dissetè de la general– permeten a Citroën mantenir un minso avantatge sobre VW en el de marques.

Loeb pressiona i falla

El nou vegades campió del món era conscient que en l'última etapa no podria eixugar el mig minut de desavantatge a còpia de velocitat, però no obstant això volia “mantenir la pressió” sobre Ogier. “L'únic que puc fer és mirar d'atacar al límit, i és el que faré”, va reblar l'alsacià.

Dit i fet: va marcar l'escratx en els tres primers trams, acostant-se fins a vint segons del VW. Però Ogier, “molt content” amb el cotxe, va ser el més ràpid en el quart, i va ser ell qui va provocar l'errada de Loeb, que en el cinquè va colpejar un banc de neu i va perdre dotze segons de cop. Game over: Ogier havia deixat clar qui mana.

Per si no fos prou, el de VW es va permetre el luxe de sumar els tres punts de la Power Stage amb el millor temps en l'últim tram del ral·li, cosa que li donava el lideratge en el mundial, desfent l'empat amb Loeb. Va ser la cirera d'una actuació magistral.

Rere seu, Ostberg (autor de l'únic escratx de la jornada que no van marcar els Sébastiens) es va imposar en el seu duel pel tercer esglaó del podi amb Latvala. Cinquè era Novikov, però va bolcar i va perdre deu minuts que el van fer caure al novè lloc, cedint la posició al seu company Thierry Neuville. Pitjor li van anar les coses a Dani Sordo, que va picar amb una roca en un banc de neu i va haver d'abandonar, quan havia pujat fins a la vuitena posició.

Ral·li de Suècia
1r Ogier-Ingrassia (VW Polo)
3h11:41.9
2n Loeb-Elena (Citroën DS3)
a 41.8
3r Ostberg-Andersson (Ford)
a 1:24.5
4t Latvala-Anttila (VW Polo)
a 1:30.6
5è Neuville-Gilsoul (Ford)
a 5:06.4
6è Hänninen-Tuominen (Ford)
a 5:43.1
7è Prokop-Ernst (Ford)
a 11:25.4
23è Triviño-Haro (Mitsubishi)
a 45:46.1
Mundial de pilots
1r Sébastien Ogier (VW Polo)
46
2n Sébastien Loeb (Citroën DS3)
43
3r Mads Ostberg (Ford Fiesta)
24
4t Dani Sordo (Citroën DS3)
15
5è Jari-Matti Latvala (VW Polo)
14
6è Mikko Hirvonen (Citroën DS3)
12
7è Martin Prokop (Ford Fiesta)
12
Mundial de constructors
1r Citroën Total Abu Dhabi WRT
57
2n Volkswagen Motorsport
55
3r Qatar M-Sport WRT
31
4t Abu Dhabi Citroën Total WRT
15
5è Lotos WRC Team
12
6è Qatar World Rally Team
10
7è Jipocar Czech National Team
8
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)