S'ha acabat el bròquil
Motor. La pretemporada de la F-1 acaba amb un altre dia radiant i un ambient de gran premi al Circuit de Catalunya. Els equips es tornaran a trobar a Austràlia i ja no tindran on amagar-se
Tal vegada haurà estat la pretemporada de F-1 menys representativa dels últims anys, però Mercedes va confirmar ahir que, si més no, té un cotxe ràpid, fins al punt que Lewis Hamilton es va aventurar a predir que la marca de l'estrella pot guanyar un gran premi aquest any. “Quan? Qui ho sap!”, va reblar.
El seu company, Nico Rosberg, va protagonitzar ahir al matí un intens duel per la posició preferent virtual dels tests amb Fernando Alonso, davant 11.845 espectadors en l'últim dia d'assajos abans no comenci el mundial, el pròxim 17 de març a Austràlia (30.500 al llarg dels quatre últims dies). Amb pneumàtics tous i tandes curtes amb poca benzina, es van rellevar un parell de cops al capdavant de la llista de temps, però al final Rosberg va parar el cronòmetre en un 1:20.130 que Alonso no va poder replicar. A més, Rosberg també va ser el pilot que va fer més voltes la setmana passada al Circuit, 251.
Ferrari, pel bon camí
Tot i que Mercedes i Ferrari van ser els únics equips que van fer assajos clars de qualificació, el director tècnic de Maranello, Pat Fry, va assegurar ahir que havien seguit “el programa normal”. Després de la pluja dels dos primers dies, “teníem uns quants jocs de rodes sobrants”, i per això van poder fer tants intents a una volta.
Fry va confirmar que la correlació de les peces noves muntades al Ferrari és bona –“tot i que mai serà del 100%”–. Mantenir el ritme de desenvolupament al llarg de l'any “serà la nostra feina”, va dir.
Jenson Button va acabar tercer amb el McLaren, però l'equip de Woking va centrar-se a treballar en els reglatges i a mirar de comprendre les peculiaritats del cotxe amb tots els ets i uts. L'MP4-28 no és una evolució del monoplaça del 2012, sinó un concepte diferent. L'aposta és arriscada, però això podria fer que el McLaren tingués més potencial de desenvolupament.
La incògnita Red Bull
L'altre tapat dels tests és Red Bull. “Crec que estan amagant el que fan”, va assegurar Éric Boullier, el cap de Lotus. Sembla que Red Bull s'esperava a arribar a Austràlia per ensenyar totes les seves cartes. Ahir, Sebastian Vettel va rodar en temps poc significatius amb els compostos més durs (va ser vuitè), oblidant-se dels intents a una volta i centrant-se en el ritme de cursa.
“Penso que estem en una forma prou bona”, va assenyalar l'alemany. En el dia amb les millors condicions de la pretemporada, el campió del món va fer 100 voltes, però va reconèixer la dificultat a l'hora d'avaluar els canvis de reglatges, a causa de la degradació dels pneumàtics, quelcom que es resoldrà sol quan els cotxes rodin amb l'asfalt més calent.
Això sí, “a Melbourne hi haurà més d'una sorpresa”, va dir Fry. “El que hem vist aquí no necessàriament s'ha de traslladar allà”, va concloure.
Kimi, recuperat; el cotxe, no
“Dissabte jo estava malalt i diumenge ho estava el cotxe.” En el seu lacònic estil, Kimi Räikkönen resumia així el que es va trobar en arribar a Montmeló ahir de bon matí: una avaria a la caixa de canvis de l'E21 va fer que el finlandès sols pogués fer unes minses 50 voltes a la tarda. Un dia per la indisposició del pilot i un altre per la del cotxe, el cas és que Lotus no va poder aprofitar a fons les dues úniques jornades sobre sec de la setmana. Tot i això, Kimi no es mostrava preocupat per la fiabilitat: “L'any passat també vam tenir problemes als tests, però no a les curses”, va dir, abans de reconèixer que aquest reguitzell d'avaries menors “ens ha penalitzat força”. Lotus ha donat mostres d'una gran competitivitat i confia lluitar al capdavant. “No ens costa gens anar ràpids”, va afirmar el director tècnic, James Allison.