EcoRallyRACC Barcelona
Verd és el color
La mobilitat verda, protagonista d'una jornada lúdica i esportiva
No guanya qui més corre, sinó qui gasta menys
Si ajuntem el compromís del RACC amb la mobilitat sostenible, d'una banda, i la seva passió per la competició, de l'altra, el resultat és l'EcoRallyRACC, una prova que va néixer l'any passat i que, tot combinant la regularitat amb el baix consum, vol conscienciar els conductors perquè de mica en mica canviïn els seus hàbits de conducció.
El ral·li –l'únic d'aquest tipus que es disputa a Catalunya– començarà avui a mig matí des de l'Arc de Triomf de Barcelona, on finalitzarà a partir de les sis de la tarda, després de dues etapes de 70 i 100 quilòmetres per les comarques del Barcelonès, el Vallès Oriental i l'Occidental, amb parada per dinar al Circuit de Catalunya. Entre els 54 cotxes inscrits, n'hi ha de catorze marques diferents, vuit de les quals hi han cedit vehicles (Ford, Mercedes, BMW, Peugeot, Nissan i Seat, entre d'altres). Tots aquests cotxes són elèctrics, híbrids o de baixes emissions; fins i tot n'hi ha un parell moguts per gas GLP! I és que aquí no guanya el més ràpid, sinó el que consumeix menys i condueix de manera més eficient, en un recorregut en carretera oberta a una mitjana de 50 km/h o inferior.
La prova té un caràcter lúdic i festiu, i sempre atreu personatges populars. Aquest any, per exemple, hi participen Ramon Pellicer (que pilotarà el Peugeot iOn amb què el seu company de TV3 Tomàs Molina va guanyar l'any passat entre els elèctrics) i l'aventurer Albert Bosch, a banda de l'expilot Antonio Zanini i l'excopilot Àlex Romaní.
L'objectiu del RACC és consolidar el ral·li i convertir-lo en una cita clàssica d'aquesta època de l'any. I, de passada, fomentar l'ús dels vehicles que estimulen l'estalvi energètic.