Motociclisme

Lorenzo no es rendeix

El vigent campió para els peus en el cos a cos a Marc Márquez, un líder del mundial que ha de córrer infiltrat després d'haver caigut en el ‘warm up'

A sis curses del final, Marc té 30 punts més que Pedrosa i 39 més que Lorenzo

Qual­se­vol errada, per mínima que sigui, es paga. Cara, molt cara. La pri­mera d'ahir la va come­tre Dani Pedrosa en la sor­tida. La dar­rera, Marc Márquez en l'últim revolt de l'última xicana. Entre l'una i l'altra, Jorge Lorenzo va reblar el clau.

El vigent campió del món no es ren­deix. No ho diu amb la boca oberta, però la infe­ri­o­ri­tat de la Yamaha res­pecte a l'Honda l'obliga a anar una mica més enllà del límit per con­te­nir els dos pilots de l'equip Rep­sol. A fons des de la sor­tida, a fons en cada metre. Heroïcitats a la carta que, mal­grat tot, no li per­me­ten des­em­pa­lle­gar-se dels seus rivals i que exi­gei­xen superar-se en cada fre­nada, en cada pas pel revolt. El desen­llaç de Brno va reviure ahir a Sil­vers­tone, però el caràcter de Lorenzo va ser a temps de dir-hi l'última paraula.

Incon­for­mista

Tant ell com Márquez, que cor­ria infil­trat després que l'espat­lla li sortís de lloc en una cai­guda en el warm up, van sor­tir com coets, care­nat con­tra care­nat encara en la recta ini­cial. Lorenzo va gua­nyar la posició, Márquez se li va engan­xar i al pri­mer pas per meta ja avan­tat­ja­ven d'un segon i mig el ter­cer.

Res a veure, la seva posada en escena, amb la de Pedrosa. El de Cas­te­llar, que sor­tia cinquè, va que­dar atra­pat a l'embut del pri­mer revolt i va haver de donar-ho tot i una mica més per recu­pe­rar el ter­reny per­dut. Una errada que el va con­dem­nar a bara­llar-se amb Bradl i Bau­tista, que amb goma tova al dar­rere, li van com­pli­car el diu­menge en les pri­me­res tres vol­tes. Quan els havia avançat tenia Lorenzo i Márquez a tres segons, un marge que va ero­si­o­nar a còpia d'enllaçar vol­tes ràpides –tres de les qua­tre en 2:01 van ser seves–, però que el va dei­xar sense pos­si­bi­li­tat de llui­tar ni tan sols pel segon lloc, perquè, en la per­se­cució, va dei­xar-s'hi la pell i el neumàtic. Mini­mit­zat a ser un espec­ta­dor de luxe d'una nova pugna d'heme­ro­teca entre Lorenzo i Márquez.

El mallorquí, abans d'abo­car-s'hi, recelós que el seu esforç acabés sent inútil com set dies abans a Brno, va inten­tar can­viar el ritme a sis girs de la fi. Va ser infructuós i els afi­ci­o­nats ho van agrair. A dues vol­tes i mitja, Márquez, amb la moto més ner­vi­osa que els seus rivals, va col­pe­jar pri­mer amb un inte­rior de manual. Lorenzo, una volta més tard, li va tor­nar l'esco­mesa amb una fre­nada tre­menda, amb el tren poste­rior aixe­cant-se un bon pam del terra. La cosa no havia d'aca­bar aquí necessària­ment i, ja en l'últim qui­lo­me­tre de cursa, en la dar­rera xicana, el de Cer­vera hi va tor­nar. Va superar el de Yamaha per l'inte­rior, però es va obrir lleu­ge­ra­ment a l'hora d'afron­tar el revolt de sor­tida i Lorenzo no s'ho va pen­sar. Moto a dins, care­nats fre­gant-se i gas a fons.

Risc màxim per parar els peus a un vai­let que, amb l'espat­lla ador­mida, de qual­se­vol manera, ho vol tot siguin qui­nes siguin les cir­cumstàncies.

Estic decebut. He sortit molt malament, he hagut de recuperar molt terreny i quan era amb ells ja no tenia adherència
Dani Pedrosa
En la segona meitat de cursa podia anar al ritme de tots tres, però en les set primeres voltes ells eren molt més ràpids
Valentino Rossi
No he sentit dolor, però al final estava molt fatigat. No hem pogut vèncer, però en el meu estat els 20 punts són una victòria
Marc Márquez
No he frenat bé i el Marc m'ha superat, però quan he vist que s'obria una mica m'hi he tirat de cap: ara o mai, he pensat
Jorge Lorenzo

Márquez estrena el carnet

El diumenge no va començar bé per al líder del mundial, que en el warm up va caure i, producte d'això, l'espatlla esquerra li va sortir de lloc. Li van redreçar l'articulació i, per poder córrer sense sentir el dolor, va ser infiltrat. La conseqüència major de tot plegat, però, va acabar sent la sanció de dos punts al carnet, perquè la caiguda havia arribat al mateix punt on instants abans havia anat per terra Carl Crutchlow –l'asfalt, molt fred, en va ser la causa en tots dos casos–, i Márquez no havia disminuït la velocitat tal com li senyalitzaven les banderes grogues, fet que posava en perill el pilot que havia caigut (Crutchlow) i els comissaris que l'atenien. La infracció del reglament deixa Márquez amb només dos punts de coixí per evitar haver de sortir l'últim de la graella, sanció que rep el pilot que arriba a acumular quatre punts.

Regust amarg per a Aleix

Aleix Espargaró guanyarà el campionat de les CRT –ara mateix té 41 punts de marge respecte al segon en la classificació, Collin Edwards–, però el principal desig del pilot de Granollers és tornar a l'estat de forma que va acreditar en la primera meitat del campionat. Per això ahir, malgrat acabar en desena posició tot i les limitacions físiques després de la caiguda de dissabte en els entrenaments –si no hagués anat per terra Andrea Dovizioso hauria entrat l'onzè–, no va acabar amb el millor regust de boca. “Gràcies a la infiltració durant la cursa pràcticament no he tingut dolor a la mà [fractura al dit petit] i m'he trobat molt millor del que esperava”, deia al final. “He hagut d'anar al màxim per acabar primer entre les CRT, però la veritat és que no puc estar del tot satisfet, perquè hem acabat molt lluny dels prototips.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)