Motociclisme

Tot sota control

Marc Márquez executa el guió previst i no se li entreveu cap estratègia conservadora

Jorge Lorenzo busca la millor posada a punt i Pedrosa també és competitiu

Els divendres aporten molta informació als equips i poca als seguidors, perquè els registres no són rellevants i perquè hi ha temps per corregir plantejaments erronis. Però ahir a Xest va quedar clar que Marc Márquez i Jorge Lorenzo –els dos aspirants al títol de Moto GP– i Dani Pedrosa, han tocat la tecla bona d'inici.

Márquez necessita ser quart diumenge, però és probable que no jugui a ser conservador. Ni en sap, ni és fàcil mantenir la concentració. Les sessions d'ahir, amb les derrapades i els petits ensurts habituals en el seu pilotatge, en són més que indicis. A més, és gairebé impossible que, en condicions normals –sense pluja, sense caigudes, sense avaries– hi hagi quatre pilots davant seu. Perquè fos creïble, Valentino Rossi i Cal Crutchlow –caiguda sense conseqüències– haurien d'haver acreditat un ritme d'1:31 mig, i aquest no va ser el seu ritme, sinó la seva prestació màxima.

Que Márquez va per feina ho acredita el seu temps d'ahir, a menys de quatre dècimes de la posició preferent de Pedrosa el 2012. L'altre català d'Honda gairebé va calcar els temps i els ritmes de Márquez, però Lorenzo va cedir una dècima i mitja en la segona sessió. Res que no es pugui corregir. De tota manera, les Yamaha (Lorenzo, Rossi i Crutchlow) ja són més ràpides que les Honda en els sectors 2 i 3 –els dels revolts enllaçats– i no és fàcil pensar que en el ràpid sector 4 –la finesa dePedrosa marca la pauta en la llarguíssima esquerra d'abans de meta– i en l'1 (recta i dues frenades) puguin recuperar els 5 km/h de velocitat punta favorable a les Honda.

No va passar per alt –però tampoc cal buscar tres peus al gat– el toc de Lorenzo a Márquez quan, amb les motos parades al final de la primera sessió, es disposaven a fer el ritual de l'assaig de sortida.

Pel que fa al món CRT, mana el de sempre, Aleix Espargaró, tot i una caiguda al final de la segona sessió. El campió de la categoria estrena un xassís que prefigura la versió 2014, que ell ja no pilotarà perquè pilotarà una Yamaha de NGM Forward.

Hem tocat alguna cosa de l'electrònica i de la suspensió. Estem molt a prop els uns dels altres i preparats per continuar la feina
Tinc un gran ritme i estar a una dècima és bo. Amb el nou canvi <seamless> la moto és bona, però he de rebaixar dècimes
Jorge Lorenzo
Si vas forçant, mantens la tensió. Si et relaxes, comets un error, reacciones més lent i no salves la caiguda
Marc Márquez
A la tarda ha fet vent i ha estat difícil fer els mateixos temps que al matí, però els hem espavilat per millorar una mica
Sí que he notat el toc. M'ho esperava de qualsevol menys d'ell. És molt expert i intentarà posar-me pressió perquè falli. Una motivació més
Està bé començar el cap de setmana més important de l'any amb bones sensacions i sent els més ràpids, tot i que podem millorar
1r Marc Márquez (Honda)
1:31.557
2n Jorge Lorenzo (Yamaha)
a 0.018
3r Dani Pedrosa (Honda)
a 0.024
4t Bradley Smith (Yamaha)
a 0.529
5è Valentino Rossi (Yamaha)
0.680
6è Álvaro Bautista (Honda)
a 0.825
7è Cal Crutchlow (Yamaha)
a 0.877
8è Stefan Bradl (Honda)
a 0.944
9è Nicky Hayden (Ducati)
a 0.963
10è Andrea Dovizioso (Ducati)
a 0.981
11è Aleix Espargaró ART)
a 1.301
12è Andrea Iannone Ducati)
a 1.815
13è Randy de Puniet (ART)
a 2.013
14è Michele Pirro (Ducati)
a 2.108
15è Yonny Hernández (Ducati)
a 2.155
16è Claudio Cordi (FTR Kawa)
a 2.244
17è Hèctor Barberà (FTR)
a 2.323
18è Danilo Petrucci (Ioda-Suter)
a 2.468
1r Marc Márquez (Honda)
1:31.220
2n Dani Pedrosa (Honda)
a 0.066
3r Jorge Lorenzo (Yamaha)
a 0.158
4t Cal Crutchlow (Yamaha)
a 0.282
5è Valentino Rossi (Yamaha)
a 0.419
6è Stefan Bradl (Honda)
a 0.638
7è Álvaro Bautista (Honda)
a 0.653
8è Bradley Smith (Yamaha)
a 0.764
9è Andrea Dovizioso (Ducati)
a 1.143
10è Nicky Hayden (Ducati)
a 1.175
11è Andrea Iannone Ducati)
a 1.376
12è Michele Pirro (Ducati)
a 1.536
13è Aleix Espargaró ART)
a 1.589
14è Claudio Corti (FTR Kawa)
a 1.952
15è Colin Edwards (FTR Kawa)
a 2.032
16è Hèctor Barberà (FTR)
a 2.050
17è Danilo Petrucci (Ioda-Suter)
a 2.084
18è Yonny Hernández (Ducati)
a 2.267

Rossi busca un revulsiu trencant amb Jeremy Burgess

Una de les relacions més llargues del mundial de motociclisme, la que mantenien Valentino Rossi i el seu cap tècnic, Jeremy Burgess, s'acaba aquest cap de setmana, i no perquè cap dels dos es retiri. Al contrari, Rossi admet que l'any vinent s'ha de “guanyar la renovació amb Yamaha” a base de “ser competitiu” i, com que vol competir dos anys més, ha decidit buscar un revulsiu i prescindirà del tècnic que l'ha acompanyat des de l'any 2000, quan va debutar a 500 cc amb Honda. “És com el meu pare, però necessito noves motivacions, noves idees. Vull treballar d'una manera diferent. Hem parlat cara a cara i al final ens hem abraçat, m'ha entès”, afirmava ahir l'italià, que ha guanyat set títols amb Burgess. No hi ha notícies sobre qui podria substituir l'enginyer australià, de 60 anys, però ja se sap que en els test de dilluns no hi serà.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)