Tornar a dalt de tot
Motor. Isidre Esteve aconseguirà aquest cap de setmana el seu primer títol en quatre rodes si acaba entre els quatre primers buguis en la Baja Andalusia
Isidre Esteve (Polaris Ranger RZR) aspira aquest cap de setmana al seu primer títol en una competició de motor des que el 2007 va quedar prostrat en una cadira de rodes a causa d'un accident de moto en la Baja Almanzora, a Almeria: “Estic molt il·lusionat perquè, des que vaig tenir l'accident, no havia pogut fer mai una temporada sencera, i acabar-la amb un títol representaria un gran premi.” El pilot d'Oliana només necessita acabar entre els quatre primers de la Baja Andalusia per ser campió d'Espanya de ral·lis tot terreny en la categoria de buguis. “Sortirem com sempre. És a dir, a ser competitius i quedar al més amunt possible. Afrontem la cursa com si fos una més, sense pensar en la general, i si surt algun contratemps, ja replantejarem la situació”, explica el pilot, que és líder amb 202,5 punts després de tres victòries –consecutives–, un segon lloc i dues retirades en sis curses.
El seu màxim rival és el també català Albert Roquet, amb 18 punts menys, tot i que Esteve també estarà pendent dels pilots que el precedeixen en la classificació absoluta perquè també té com a objectiu acabar entre els cinc primers: “La possibilitat existeix i estaria molt bé aconseguir-ho, perquè el nostre objectiu sempre ha estat la millor classificació possible a la general, i acabar entre els cinc primers seria un gran resultat.” La sisena posició la té a tocar, perquè, amb només dos punts més, l'ocupa Nani Roma (Mini), que no està inscrit. El repte serà retallar els 26,5 punts que el separen del cinquè classificat, José Luis Iáñez (Mitsubishi Montero).
Esteve, que té com a copilot Chema Villalobos, ha hagut de superar diversos problemes amb el vehicle, però ara n'elogia el rendiment: “La temporada va tenir una primera part molt complicada pels problemes tècnics, però els vam resoldre a la Baja Aragó i, d'aleshores ençà, tot ha anat perfectament.”
La Baja Andalusia es disputarà en dues jornades. La d'avui començarà amb un pròleg de 5,5 quilòmetres (12.30 h) i continuarà amb una especial de 80 (15 h). Demà els participants hauran de fer dues passades a un sector cronometrat de 130 quilòmetres (8.10 i 11.40 h).
Servià i Blàzquez, a punt
El títol estatal esta decidit, bàsicament perquè qui havia de ser un dels grans aspirants, Josep Maria Servià (Mitsubishi L-200), ha col·leccionat tants problemes mecànics que és dotzè, amb un sol bon resultat, un tercer lloc en la segona prova, el raid Comarca del Jiloca. Sense problemes, la primera victòria hauria d'arribar. També competeix Marc Blàzquez (Polaris), en la mateixa categoria que Isidre Esteve.