Girona inclou el ral·li Costa Brava en la seva estratègia turística
Motor. L'alcalde, Carles Puigdemont, considera que la cursa forma part dels arguments per solidificar la marca de la ciutat a nivell internacional i fer créixer la xifra de visitants
Sense detalls al voltant de com es concretarà en el futur, però l'alcalde de Girona, Carles Puigdemont, hi va podar molt d'èmfasi: “Tots els elements per convertir-nos en potència turística, en marca internacional, els interessen per invertir-hi. Perquè tenen retorn. Cal emetre missatges de qualitat destinats a públic de qualitat, com el del ral·li Costa Brava”. Inequívoc suport a una prova que ha passat dificultats econòmiques i que amb aquest missatge –Puigdemont es parlava d'“eficiència” tot referint-se a la col·laboració entre institucions– ara pot trobar una base de creixement a partir de la seu gironina.
Un 35% més de turisme
L'alcalde va vincular decisivament la prova a l'oferta turística. Va presumir d'una dada espectacular: “L'any passat Girona va re bre un 35% més de turistes que al 2012” i es va mostrar partidari de fer encara més esforços en aquest sector: “Aquest creixement no seria possible si no invertíssim en projectes per ajudar al creixement. I tots els àmbits hi ajuden”.
De moment, el ral·li Costa Brava ocuparà Girona el 14 i el 15 de març amb un format essencialment calcat al de l'edició de l'octubre passat, però amb novetats. D'entrada, el canvi de dates, l'estrena de la puntuabilitat amb coeficient màxim per al campionat FIA d'històrics.
Les inscripcions encara no estan tancades, però ahir ja s'havien superat els 80 equips, tant del campionat FIA com dels campionats i trofeus de Catalunya com d'Espanya. Aquest és un ral·li que es disputa sempre en trams tancats al trànsit i en les modalitats de velocitat i regularitat.
Seat... i BMW
L'altra empenta positiva que ha rebut el ral·li és la implicació de BMW –que el màxim responsable del ral·li, Àlex Romaní, encara no va poder definir com es concretarà perquè l'acabava de conèixer, tot i que és complicat que inscrigui cap vehicle– i que s'afegirà a Seat. La marca catalana portarà quatre cotxes, un 124-2000 i un 127 en mans de periodistes i dos Ibiza 1.5 pilotats pel l'excampió Mia Bardolet i l'actor Santi Millán.
La internacionalització de la cursa és un fet, com ho demostra que un terç dels equips seran de fora de l'estat. El ral·li sortirà de Lloret divendres a les 6 de la tarda i aquell vespre es faran dues passades pels Àngels. L'endemà, a partir de 2/4 de 9 del mati, el bucle format per Cladells, Espinelves-Collsaplana i Osor es repetirà tres vegades per completar la cursa, que acabarà a les 8 del vespre al podi final, a la Copa.