Primavera dels ral·lis a Girona
Motor. El Costa Brava arriba a la 62a edició ressituat a l'inici de l'any, amb una inscripció a l'alça en quantitat i qualitat, i espectacle assegurat pels trams de tota la vida
Li ha anat bé el reposicionament en el calendari, al Ral·li Costa Brava. D'entrada, evita la coincidència amb altres proves internacionals, obté el coeficient màxim per al campionat FIA de ral·lis històrics i se situa al començament de la temporada, quan tots els pilots i aficionats frisen per sortir de l'hivern i per tornar a contactar amb els trams de sempre –que per alguna cosa són recordats amb enyorança pels més veterans participants en el mundial quan disputen el Catalunya al sud del país– i amb les màquines més estimulants, encara que siguin més lentes que les d'actualitat.
Lancia i Porsche
De màquines i pilots, no en faltaran. No hi és el campió d'Europa, l'italià Pedro, però a canvi arriba una estrella italiana de l'època, Luigi Battistoli, Lucky, copilotat per una altra estrella, Fabrizia Pons, guanyadora de cinc ral·lis del mundial amb Michèle Mouton i Piero Liatti, i excopilot d'Ari Vatanen i Jutta Kleinschmidt en el Dakar. Però Pons es va estrenar en el mundial amb Lucky en el RAC anglès del 1979, amb un Fiat 131 Abarth, i ara reviurà aquells anys. Pilotaran un Lancia 037, el vehicle més competitiu dels 102 inscrits, amb permís de la tropa de Porsche 911.
Sobre el paper la victòria en l'apartat de velocitat se la jugaran aquests vehicles. En la banda de Porsche hi ha el gallec Ferreiro, el suec Myrsell i el danès Jensen, excampió d'Europa. En el món Lancia, a més de Lucky, s'ha de tenir en compte un altre italià, Brazzoli.
El ral·li de velocitat té molts pilots coneguts, com Enric Xargay (BMW 2002) –els seus temps als Àngels o Osor causen admiració cada any–, Marc Blàzquez (Seat 124 FL), l'asturià Daniel Alonso (Ford Sierra) i Francesc Gutiérrez, amb un BMW M3 de la categoria Legend (vehicles d'interès històric però sense l'antiguitat preceptiva per puntuar).
Com sempre, el Costa Brava s'articula en les categories de velocitat (43 equips) i regularitat (59), desplegades en els campionats FIA, de Catalunya i d'Espanya.
A Lloret, només sortida
A poc a poc el ral·li va deixant Lloret i arrela més a Girona. A la costa, només s'hi anirà per la cerimònia de sortida. Les verificacions –primera oportunitat per veure els participants– es faran aquest matí al pavelló de Fontajau. Les assistències i el parc tancat es mantenen a la Copa i el podi de Girona s'instal·larà a la plaça de la Independència, on també es farà l'entrega de premis, demà, amb cantada d'havaneres –amb Els Panxuts– inclosa.
ELS INSCRITS
BMW s'afegeix a Seat, que convida Santi Millán
L'actor i presentador català Santi Millán serà el pilot d'un dels quatre vehicles de la divisió de vehicles històrics de Seat, que continua participant en ral·lis. Millán, copilotat pel director de comunicació de Seat, Fernando Salvador, serà el mediàtic de la cursa i afrontarà un altre repte esportiu per a la seva sèrie documental televisiva Imparables. Disposarà d'un Ibiza GLX 1.5 de sèrie en l'apartat de regularitat a 50 km/h de mitjana. Els altres seran un Seat 124-2000 i un Seat 127. També participaria Mia Bardolet, l'excampió estatal, amb un Ibiza 1.5 grup B de l'antiga copa de ral·lis, en la categoria (amb mitjanes més elevades, fins a 70 km/h). Però la novetat d'aquesta edició és la incorporació de BMW. De moment, sense participació oficial en competició i només com a patrocinador, serà el vehicle oficial de la cursa i com a tal cedirà els cotxes de la caravana.