Girona corona Ferreiro
Ral·li Costa Brava. El gallec, líder de l'europeu FIA de ral·lis històrics, imposa el seu Porsche 911 al Lancia 037 de l'italià ‘Lucky', amb Francesc Gutiérrez i Enric Xargay entre els més ràpids
És bon senyal que l'expectació pel ral·li Costa Brava creixi als trams. Després de la sortida a Lloret, el tram dels Àngels va tornar a aplegar quantitats ingents d'aficionats, igual com les especials de dissabte, els reagrupaments i assistències a la copa i el control de pas a la plaça de la Independència. Sí, són cotxes històrics, però són molt potents, molt espectaculars i bastant ràpids. Els temps del guanyador, el gallec Xesús Ferreiro, als Àngels, haurien estat entre els 30 primers en l'última edició del mundial que s'hi va disputar, el 1999, ja amb WRC i kit-car, de 2 litres sobre l'asfalt.
Ferreiro va guanyar després d'una llarga lluita amb Luigi Battistoli, Lucky (Lancia 037), que va mantenir la pressió fins al final tot i que només li va poder esgarrapar tres curses escratx, per vuit del gallec, que lidera el campionat FIA gràcies al triomf a Girona i el de fa unes setmanes a Àvila. Uns problemes mecànics havien fet descartar l'altre Lancia 037, el de l'italià Brazzoli.
Poder gironí
Entre el munt de potents Porsche i Ford Escort (14 dels 16 primers) s'hi va intercalar, com sempre, Enric Xargay (BMW 2002), que no competia en l'apartat FIA però que hauria acabat sisè absolut. El sarrianenc va ser segon en el campionat d'Espanya i cinquè en el de Catalunya, ja que aquí s'admeten els vehicles Legend (no prou antics però d'interès, i molt més ràpids), entre els quals va manar Francesc Gutiérrez (BMW M3), que hauria quedat tercer absolut en una classificació conjunta.
Miró repeteix, Faixedas sorprèn
En regularitat, els experimentats Miró-Arriezu (Porsche 924 Turbo) van reeditar la victòria de sis mesos abans, però un equip gironí, amb mitjans molt més modestos, Faixedas-Jordan (Seat 124 1600, en la imatge) va discutir la victòria fins a l'últim tram i va superar el Porsche 911 dels Sagi. Això, en regularitat FIA (a 50 km/h), en què el mediàtic Santi Millán (Seat Ibiza) va anar molt ben classificat fins que va tenir un problema en els instruments de mesura. A velocitats mitjanes més altes, els millors van ser Vilatarsana-Yrla (R-5 Alpine Turbo), Pou-Vila (Lancia HF) i Gutiérrez-Macho (Golf GTI), els únics no catalans que van obtenir alguna classificació. Però el vehicle més admirat va ser, sens dubte, el Lancia Stratos de Xavier i Marc Piña, segons en regularitat Sport.