Torna el ral·li Girona
Motor. Es disputarà a Bescanó el 26 d'abril, amb vehicles històrics i en format de regularitat. Se'n van organitzar 20 edicions entre el 1965 i el 1986
La data és el 26 d'abril, la base és Bescanó, els trams –secrets– seran els de tota la vida i els vehicles participants podrien arribar a ser tots els que van disputar alguna de les vint edicions del ral·li Girona, entre el 1965 i el 1986. L'Escuderia Baix Empordà recupera aquesta prova, que va aconseguir puntuar per als campionats d'Espanya i d'Europa (en la seva última edició), i que aspira a fer-se un lloc en el cada cop més abundant calendari de ral·lis de regularitat per a vehicles històrics. En aquest cas, amb trams oberts al trànsit i a 50 km/h de mitjana, i un itinerari exigent –els trams no es repetiran– que no es donarà a conèixer fins al dia de la cursa però que, amb la sortida a Bescanó, no és complicat d'imaginar cap on discorrerà.
El ral·li Girona té en el seu palmarès moltes de les figures dels ral·lis de fa 30, 40 i 50 anys. Noms mítics com Salvador Servià (4), Joan Fernández, Bernard Tramont, Manel Juncosa, Teri Serra, Isidre Oliveras, Caudi Caba, Josep Maria Servià i Jaume Pons, entre altres.
Que el retorn és ambiciós ho demostra la inscripció del gran especialista de la regularitat a Europa, el belga Jose Lareppe –amb el català Eloi Alsina de copilot–, tres cops guanyador del Montecarlo (2010, 2012 i 2014) i també vencedor del Costa Brava Històric (2012).
La prova portarà el nom de Memorial Josep Maria Parro en record de qui va ser una de les màximes autoritats de Catalunya i de l'Estat pel que fa als comissaris esportius d'automobilisme. Parro va morir el mes passat als 70 anys.